Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2862 ggr
pimmeli
3

Bra frukost?

Åt en äggwrap på 2 ägg o 3msk grädde o lite fiberhusk i.
Som fyllning har jag ca 100 varmrökt lax, 80g spenat(fräst) och philadeliphia ca 3 msk.

Kan jag äta en entrecote till middag sen, med bea till?
Är detta en bra måltid? eller är det för mkt?

Zepp
6

Låter som en toppendag!

Ta gärna grönsaker typ gröna blad i stort sett i obegränsad mängd till entrecoten!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

pimmeli
0

Kan man klämma in något mål om man blir hungrig senare😃, eller är det då för mkt kcal? Då dessa två mål som jag ätit var rätt stora. Eller kändes stora..?

Zepp
15

Om du blir hungrig skall du självklart lära dig av det.. iallafall om du är frisk och inte har någon ätstörning!

Grejen är.. för friska vid sunda vätskor.. att vi har en inbyggd kaloriräknare.. den kallas för din aptit.. enda hållhaken är att du äter mat som den utvecklats för genom evolutionen!

Du får testa dig fram vad som funkar för dig.. hur strikt du anser dig villig att bli och vad för mat du har tillgång till.

En annan grej är att LCHF i princip är tvärt emot att svälta sig.. det handlar mer om hormoniell reglering av aptiten.

Dvs, man ser till att äta så bra mat man kan, slutar vara fettskrämd och äter riktig mat med sin naturliga fetthalt.. i lagoma portioner.

För de flesta brukar det sluta med att man äter två till tre måltider om dagen.. inget däremellan.

Oså.. kommer på detta olika sociala och kommersiella tvång.. de sociala är rätt sällsynta.. de kommersiella med fredagsmys och annat kan man rent utav skita i!

Grejen är.. att äter man riktig mat tills man är mätt så blir man sällan sugen på mellanmål.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Praefatio
0

Åhhhh, vad god din frukost lät!!

pimmeli
0

#4 det är den. Super god! :)
(Har tagit det från en Lchfbok.)

kattöga
0

Tack för inspirationen, det var precis vad jag behövde. Har glömt bort wraps och pannkakor……

Blev hungrig och hittade denna tråd och gjorde TS recept som 2 pannkakor (rullade inte ihop dem). Hade inte nån sån god fyllning så tog vad jag hade, tomater, färsk spenat och basilika, fetaost och peppar och la fyllningen mellan dom två "pannkakorna" . 

Din laxfyllning låter så god! Så det ska jag absolut göra snarast! :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

aktagrottman
0

Zynd att man inte kan gilla inlägg två gånger.
Mycket pricksäkert Zepp.

Får bli crapps ikväll.