Synen
Nu sen jag har börjat med LCHF så känns det som att jag ska svimma.
Jag har varken rökt eller hållt på med nåt annat som skadar kroppen.
Jag har hållt på i 4 dagar och synen blir helt suddig.
Är det något jag bör oroa?
our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important.
och att jag blir helt slö och jag blir yr
*
our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important.
Det är sånt som kan hända under en övergångsperiod. Din hjärna får inte nog med energi helt enkelt. Du kan antingen stå ut tills det känns bättre eller backa och lägga till lite kolhydrater. Du behöver inte äta likadant som förr, bara hitta en nivå där du funkar. Sedan trappar du ner långsamt till den nivå du vill vara på - om du inte redan hittat den. Gissningsvis mår du bättre på storleksordningen ett par potatisar och ett glas mjölk och du är fortfarande på lågkolhydratnivå.
Tack för svaret. Blev orolig för att det har hänt tidigare.
Efter du la om kosten menar du? Hände det innan också ska du nog gå till doktorn.
Du kan också prova ett glas vatten med ett par nypor salt i. Saltbrist ör inte ovanligt som omställningsbesvär.
Vid vätskebrist så försvinner vattnet i ögonen först och det kan ge suddig syn. Så drick ordentligt och ät ordentligt med salt.
Jag misstänker att jag äter för lite grönsaker. När jag äter glömmer jag bort att ta grönsaker och det har varit så tidigare.
Kolla ditt magnesium, kalcium, D-vitamin, kalium. Du kankse för lite vitaminer eller mineraler i kroppen. Äter man sig mätt rätt, så mår man bra. Äter man strikt LCHF, dvs helt utan kolhydrater, mjölkprodukter, så måste man ju lägga till vitaminer, mineraler har jag läst.