Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 19998 ggr
Jessell
3

Proteinbröd från vagott

Är det någon som har koll på om man kan lita på vagotts näringsinnehållslista? Är det 8, 5 gram kolhydrater i?

Lchfman
0

Vilket av dom? Kolla själv hör: http://www.vagott.se/produkter/produkter-brod.aspx

Orakletidelfi
0
Orakletidelfi
0

Sojamjöl är ju ingen hit förstås…  dålig bild, allt är inte med av ingrediensförteckningen. Hittade den på nätet från någon blogg.

Orakletidelfi
0

hittade resten här: (väldigt lite sojamjöl, kanske ok då, fast veteprotein är ju gluten, vilket INTE är ok för  många)

#vagott #proteinbröd #lowcarb #bröd

Jessell
0

#1 finns inte med på deras hemsida. #2 men undrar mer om det kan stämma, carbzones näringsinnehållslista stämmer ju inte.

Orakletidelfi
0

Det verkar nog stämma.  Beror lite på mängden rågmjöl. Protein är ju protein och inte kolhydrater så de kommer först vid rågmjölet. Som måste vara mindre än 12 gram, dvs mindre än 6 gram kh.  Och sen är det pyttemängder av soja och resten som solrosfrö, som inte borde ge speciellt mycket.

rosevin
0

Var löper man detta proteinbröd? Det finns ju inte med på deras hemsida. Och är det gott?

babbis1
0

Finns bl a på Ica och City Gross, iallafall i Trelleborg.

Dollan
0

Jag har köpt detta bröd på Coop i Hunnebostrand. Jag tycker att det är jättegott. Smakar lite som "Danskt Rågbröd". Jag håller mej länge mätt på en skiva bröd med gott pålägg.