Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2451 ggr
ajnorronja
0

Varierande kolhydratsintag, ok?

Är det okej om man har olika kolhydratsintag, alltså 3 g ena dagen och 10 den andra? eller förstör det viktminskningen?

Zepp
0

Så länge du håller dig under 50 gram om dagen så är du garanterat i ketos!

Äter du 100 gram eller mindre äter du en lågkolhydratkost.

Det blir svårt att hålla så lågt intag.. iomed att kött som regel innehåller 3% kolhydrater.

Oså.. har du bråttom?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lizzzie86
0

Skojar du Zepp????i alla tabeller har kött 0 kolhydrater, förutom chark.

Krobb
0

#2: Han kanske syftar på färdigmarinerade köttdetaljer mm. Exempelvis innehåller ju Nybergs delis fläskytterfilé 2g kolhydrater per 100g enligt innehållsförteckningen 😉.

ajnorronja
0

Jag brukar ligga på 5 gram om dagen men ibland blir det 2 och ibland 10, tycker inte det är särskilt svårt efter som jag äter enligt 16:8 och äter endast två mål om dagen förutom på helgen då jag kanske äter något extra.

Men det är ju bra att veta att det inte spelar någon roll :)

Zepp
0

Alla muskler innehåller glycogen.. eller deras omvandlingsprodukter vid mörning laktat!

Har du fått tag i ett kött med noll glykogen har djuret svultit och sen torterats ihjäl.

Ju bättre slakt med mindre stress.. ju mer av glykogenet finns kvar.. det är en kvalitetsfaktor vid slakt.

Stressade djur förbrukar sitt glykogen.

Grejen med att man inte anger kolhydrathalt i kött är att det är försumbart.. 1-3%!

Det gäller således även vid LCHF-kost!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

goliath
0

@TS

Beror nog på om din kolismatabolism funkar som den ska eller inte. Personligen tror jag att kolhydratintaget varierade väldigt under evolutionen -från ketogena nivåer till frosserinivåer, helt beroende på vad man stötte på i naturen i skog/jungel/savann i afrika.. Så kanske det är så man bör äta? Om man är frisk asså…