Stjärntecken-kroppsdel
På begäran skriver jag ner vad jag skrivit någon annanstans om olika kroppsdelar. Det dalar sakta neråt: enl följande schema, tror jag, inte riktigt säker
Väduren: panna, huvud
Oxe: hals, nacke
Tvilling:bröstet, axlarna
Kräfta: magen, uttryck av känslor
Lejon: bringan,
Jungfru: diafragman,
Vågen: naveln, midjan
Skorpionen: underlivet
Skytten: höfter, lår
Stenbocken: knän, vader
Vattumannen: vrister/anklar
Fisken: fötterna
Om du sitter inne med annan info, bifoga gärna det här. Kunde inte hitta boken jag hade en gång där allt stod.

ursäkta snälla Venuseva, vad har mina vrister nu ställt till med
snälla berätta från början.
Jag ska bli smal, rik och vacker!
Ja nu blev jag som är oxe orolig för min hals och nacke,, vad ska jag göra med dem ?? 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Precis vad som sägs, att beroende på stjärntecken har man en känslig eller vad man skall använda för ord, - kroppsdel eller ibland organ. Det "verkar" som man blir mer utsatt i den kroppsdelen som är ens stjärntecken.
För min del stämmer det. Jag är skytt och har utsatta höfter och lår. Man får ge det en sanning om man vill. Det är frivilligt. 
Tack, det fär med hals och nacke hade jag hört förr.
Jag är känslig i halsen, brukar få halsont, speciellt förr. Och så sitter ju sköldkörteln där, den har krånglat.
folke: du kanske skall bara vara uppmärksam. eller så kanske eva kan ge mer upplysning

Jaha, då är jag nog hela zodiaken för jag har typ ont överallt. hihi
Jag är Våg - men det enda problem jag märkt med min midja och navel är att det är svårt att hitta dem bland valkarna
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
folke, du skrev samtidigt med mig så jag såg dig inte
. Vad skall du göra med din hals och nacke? Vara flexibel, ej styvnackad, kanske?
I övrigt sjunga ut för full hals! 
Jo, en del vill ha mycket och inte bara lite grann, minsann…spädis.
Motsvarande kroppsdel finns förstås på handen, foten, i ansiktet. Allt är kartlagt in i minsta detalj.

Häftigt berätta mer!!!!!
Jag är oxe, det stämmer precis!
Halsen sköldkörteln och nacken som jämt och ständigt värker.
Reflexologi/zonterapi med meridianerna inritade är de böcker som ger mest information. Då kan du se direkt om du har ett organ som krånglar t ex lungan, så har du den i handflatan i bullen nedanför pekfingret i handflatan. Motsvarande del i ansiktet är höga kindknotor, den bulle som blir när du kniper ihop ögonen, så bildas en kulle under det hopdragna ögat. Hoppas du fattar?
Magsäcken ligger i ansiktet längs med näsan. Går ner mot mungipan där tunntarmen är. Under läppen går linjen för tjocktarmen. Man kan se om man äter mat man inte tål, då svullnar magsäcken, tunntarmen i mungipan blir irriterad och under läppen svullnar det. Tänderna finns ett schema för också vilka organ som påverkar vilken tand. Har skrivit ner det på Tasteline.com/Venus. Där kan du gå in och titta på tänderna. Har man ont i magen påverkas den tanden, t ex låt säga tand nr 4 och 5 i nederkäken och tand 6 och 7 i överkäken.
Jag är våg men tror inte det stämmer på mig. Har aldrig haft problem med navelområdet.
Jag tror själv att det är mer personligt än så. Men som jag säger på andra sajter: bara för att jag tror på något betyder inte att det är rätt.
Alltså en förklaring kanske behövs. Det betyder inte att man har problem i det området. Men man kan ha, om man kan uttrycka sig så.
Men du får väl medge att vågen med midjan är mitten av kroppen är så du ser ut?

En lista över problem man kan ha om man är född en viss tid på året alltså. Eller så har man inte problem. Vanliga horoskoptramset alltså…
Har skrivit ner detta för att någon ville det. Om du känner för att vara kritisk och ifrågasätta det, så får du väl göra det. Men begär inte att jag skall gilla det du skriver.
#14 Det finns ingen anledning att vara otrevlig bara för att man inte tror på något som nån skriver. 
det stämmer på mig som är skorpion- bara krångel med de ädlare delarna
Så som jag uppfattat det hela, så är det en vägledning och något som jag gör något åt. Mina höfter är ganska orörliga. Bl a pga att njur/urin-meridianen som varit belastad ligger precis vid höften och faktiskt medverkar till att höften blir svag el orörlig. När man då bearbetar urinmeridianen så bidrar det till att höften kan läkas. Det finns så mycket man kan göra för att må bättre, finns mycket att hitta i böcker om självhjälp. Men nu skall jag äta smör med kött. Mums.