Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 971 ggr
suda
0

Behöver litet kunskap

Försöker få till det hela med vad man ska äta och när. Tidigare när jag körde VV och senare GI så har jag bulkat ordentligt med grönsaker för att fylla upp och inte blir så hungrig.

I samband med dessa dieter har jag fått uppfattningen att man ska äta fisk runt tre-fyra gånger i veckan och kött helst inte mer än en. Kyckling undviker jag. Det är gott men för mycket risk för bacillusker ;)

Med fisk och kött blir det fem mål i veckan, vad ska man äta de övriga nio? Eller har jag missuppfattat?

Kan behöva förslag på måltider, har total idétorka och äter nästan bara ägg och fisk känns det som, när jag inte lyxar till det på stavad ost nu sedan jag började gå över till LCHF. Är väldigt trött på fisken…

odezza
0

Kött bara en gång i veckan är absolut inte något som man förespråkar inom LCHF… så det går alldeles utmärkt att äta det de övriga nio måltiderna också…

Det viktiga är att se till att du också får i dig tillräckligt med fett. Du skriver att du tidigare bulkat ordentligt med grönsaker, för att bli mätt… om du tar bort bulkandet, och bara äter grönsaker som lite tillbehör, så måste du öka på fettandelen, för att bli mätt.

Recept på olika maträtter finns i listan till vänster, om du scrollar…!

Lycka till!

"still lost in space and time"

Mervi
0

Kycklinglever kanske. Varför kött bara 1 gång.???

Det finns inget annat, fisk, kött, kyckling,ägg, lever och inälvsmat. Om man lagar kyckling så det är helt färdigt så är det ingen risk med bakterier.

Det finns många trevliga recept här på forumet under Mat - recept på …. Kolla där!

suda
0

Tack för hjälpen! Jag hade faktiskt missat recepten. Det finns ju så mycket bra att läsa!