Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3374 ggr
MJAOOO
0

Amning - LCHF

Har en liten LCHF-tillverkad bäbis i magen just nu :D Eller LCHF har iaf hjälp till på vägen, det är jag HELT övertygad om + träning.

Nu till frågan: Hur gjorde ni LCHFare vid amning? Just nu äter jag allt.. Så man kan säga att jag helt kommer starta om. Har aldrig gått på strikt utan gjort som jag känt för. Men är det nått man ska tänka på tro? Peppar även att träna mer också. Eller så mycket bäbisen tillåter :P

Tack för en härlig sida.

HALLLOJJJ!

Min Flickr

spirit
0

Hur har same- eskimå- maassaibarn klarat sig under årtusenden? Ät du som du brukar, tillräckligt med fett och protein för att försörja ditt barn via bröstmjölken. Fortfarande så gör lever och bröstkörtlar tillräckligt med laktos och andra sockerarter vi behöver för att bröstmjölken ska innehålla omkring 36 E% (omkring 7 % av vikten). 

De kolhydrater (inklusive laktos) som du äter bryts i alla fall alltid ned till enkla sockerarter som glukos, fruktos och galaktos för att över huvud taget tas upp som socker från magtarmkanalen.

Så njut av god mat och du känner vad din kropp berättar för dig att äta men låt bli mer än 100 g kolhydrater per dag, det ger bara en onödig belastning på bukspottkörteln