Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 6463 ggr
Shelsy
1

Frukost/lunch/mellanmål?

Vad är en bra frukost/lunch/mellanmål med låga kolhydrater? Har ingen fantasi längre när det gäller mat, haha. Jag vill äta så lite som möjligt med så få kolhydrater det går, jag vågar inte äta nåt bara för att jag vill gå ner i vikt. Får ångest bara jag tänker på att jag måste äta, hitta på nåt med få kolhydrater och ändå gå ner i vikt. Jag tränar varje dag.

CasaRamon
0

För mej är bra frukost:

Omelett med bacon (äter det varje dag, för att det är så gott)

Lunch:

MBC:kaffe (fettkaffe) (också otroligt gott)

Middag:

Kött, fisk, kyckling med broccoli, blomkål eller sallad. Favoritmat är lax med strimlat, stekt bacon, majonäs och spenat.

Jag äter ganska enkel mat, oftast utan sås. Gillar inte att krångla till det.

Och självklart blir det kokosfett och/eller smör till alla måltider.

Har alltid LCHF-bröd i frysen och kokta ägg i kylen. Ibland också stekt fläsk som är gott att äta kallt om man blir sugen på något.

Karmatarerskanise
5

Du bör ta tag i din ångest inför mat innan du försöker dig på specialkost.

Shelsy
0

#2 Jag har annars inte ångest över mat, men jag vill så gärna gå ner i vikt och vet inte vad jag ska äta för att gå ner i vikt. #1 Tack så mycket! :-) Dock dricker jag inte kaffe.

Karmatarerskanise
5

3 Du vill äta så lite som möjligt samtidigt som du tränar varje dag.  Det är ett recept på ätstörning.

Viktinfo
2

Välkommen in till min blogg www.viktinfo.wordpress.com Där finns lite sammanställningar av menyer med recept. Jag skulle annars rekommendera att köpa en kokbok o läsa in dig lite på lchf. Det behöver inte vara komplicerat men samtidigt så måste du äta. Annars blir det en diet som inte någon mår bra av. För min del har jag gått ner drygt tolv kilo sedan nyår o detta genom att inte vara jättestrikt. Dock utesluter jag så mycket synliga kolhydrater som möjligt o har insett att jag behöver mer fett för att gå ner i vikt bättre.