LCHF :S Tallriksmodell
Om man skulle göra en tallriksmodel av LCHF mat hur skulle den tallriken se ut då ??
Nyfiken, för jag tycker det är svårt att veta hur mycket av allt man bör äta, äter nog väldigt strikt just nu och det blir lite enformigt.
Hur mycket kött, fett, grönsaker ska det vara på en tallrik typ .
(ps för att gå ner i fett ska tilläggas)
/Mizzi
3 delar kött, 1 del fett. + nån grönsak om man äter sånna.
Man kan också byta ut tallriken till en assiett, eftersom man inte behöver lika stora mändgder av vår energitäta mat.

Det stammer NancyAlke och allt ar mycket enklare och enligt min smak godare. Just nu ater jag kycklinglever stekt i smor och flott, pa lag varme tills det blir sma kompakta bitar, med all smak koncentrerad. Fettet kompencerar den magra levern.
Kycklinglever mums!
Min tallriksmodell nu. 1 Assiett, på med biffen, klicka över med nåt fett och ev om plats finnes….lite sallad 

LCHF:s tallriksmodell är en äkta tallriksmodell. Allt ryms på tallriken. Livsmedelsverkets tallriksmodell är bluff eftersom den omfattar bröd och frukt som inte ligger på tallriken utan bredvid,

Ok bra nu vet jag lite mer, har nog proppat i mig lite väl mycket varje måltid =) trodde det skulle vara så =/ inte undra på att jag varit så mätt.
Men om man nu är så mätt så manm bara orkar två mål om dagen hur blir det då ???
Släcker man fettbrasan då ??
Vi äter numer oftast på assietter eftersom det räcker mer än väl…
Numer pensionär i Nynäshamn

Bra vi propagerar för assiettmodellen så vi har nåt att komma med vi också : )
Gud vad roliga ni är, man får skratta som till en rolig historia. 
Påminner mig om en sann historia från Ikea USA. Deras försäljning av vaser var otroligt stor, jänkarna trodde det var dricksglas!!
Mizzi: Du ska äta tills du är ohungrig, och sen äta igen när du känner att du blir hungrig. Det brukar vara en bra indikation.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det är lite svårt i början med att veta när man skall sluta äta. Men portionerna blir automatiskt mindre med tiden.
Sen kan de plötsligt bli stora igen när man minst anar det.
Då har man drabbats av STORA SUGET och då gäller det att vara rustad med tillåten mat. Själv brukar jag äta ost och vispad grädde i kaffet.
#12 Ja, precis. Min erfarenhet är att om jag äter massor i början så ställer kroppen om sig efter ett tag.

Ja det är ju egentligen inte så att jag är hungrig på massor utan mer att jag är rädd att få i mig för lite fett.
Men jag tror jag börjar få kläm på det, man behöver inte smocka i sig utan kan tex kanske tom dela upp en portion om man inte känner direkt hunger, bara man ser till att få i sig fett varje gång man äter.
Har jag fattat rätt då ??
JA det tror jag du har Mizzi. Hellre en liten portion med fett i än en stor utan… om det var så du tänkte.

# 16 ja ungefär =)