Tuggummi
Jag är tyvärr beroende av tuggummi och har varit de i säkert 10-13 år. Min mamma är lika dan så antar att jag fått de från henne. Jag tuggar dom Extra tuggummin som ska va sockerfria.. Runt ett paket om dagen. Men nu kom jag på att de är ändå kolhydrater i dom trots sockerfritt. Någon som vet något bra alternativ till tuggummi eller om de finns nåt annat jag kan göra.. Jag som försöker äta strikt lchf (Max 10 gram kolhydrater om dagen) .. Blir säkert de dubbla med all tuggummi. :/
Ett paket om dagen var ju att ta i kanske. Måste du ständigt ha något att tugga på? Att du inte får ont i käken av allt tuggande. Försök
att dra ner på det iallafall.
Inte alltid ett paket kanske men ungefär.. Får väl bara försöka vänja mig bort vid de antar jag.
Det höjer inte blodsockret mig veterligen, det är möjligtvis kolhydrater men det finns många sorter. Du kan fortsätta tugga extra med gott samvete.
:D .. De va skönt att höra. Men ska ändå försöka minska de lite :)
#3: Om jag inte är helt ute och cyklar så sötas även sockerfria tuggummin med bland annat xylitol, sorbitol samt mannitol och alla dessa är mig veterligen inte kalorifria och har viss påverkan på blodsockret… men visst, är du inte diabetiker hade jag nog inte oroat mig 😉.