Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4376 ggr
mimsson
2

Svullen mage

Har under en lång period upptäckt att min mage svullnar upp sjukt mycket fram på kvällen. När jag vaknar är magen relativt platt men på kvällen ser jag gravid ut! Magen är utstående och spänd. Trodde det kanske skulle bli bättre med LCHF men inte då. Till och med dagar då jag fastar (500 kcal/dag) så har jag samma problem. Någon mer som känner igen sig? vad har ni gjort för att bli av med det? Ser inte fram emot sommaren med bikini och en mage som ser gravid ut.

korseett
0

Beskriv vad du äter på en dag för jag tror att du kan finna orsaken där

mimsson
0

Förr innan jag började med lchf åt jag allt som föll in och då var magen ännu större än nu. Nu ser en vanlig dag ungefär ut såhär: Mål 1: bacon, ägg och majonäs Mål 2: kött,kyckling eller fisk med rydbergs bea och kokt broccoli/blomkål eller annan sallad Mål 3: samma som lunch ungefär Är jag inte suge på mål 3 tar jag istället brieost och paranötter fram åt kvällen Vissa dagar gör jag även kesoplättar som innehåller keso och fiberhusk, använder även grädde och créme fraiche ibland i maten ca 3-4 ggr i vecka.

KitoBonito
0

Jag är också ny med lchf och har också upplevt svullen mage!! Jättekonstigt. Jag är inte gasig eller så, utan bara svullen. Skulle också uppskatta erfarenheter kring detta.

OlgaMaria
0

Möjliga orsaker (finns säkert fler):

1. Förstoppning

2. Tål inte mjölk

3. Tål inte ägg

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mimsson
0

Där sa du något! Ägg har jag aldrig tänkt på, det här får undersökas närmare!:)

KitoBonito
0

Jag är ju laktosintollerant, men äter alltid laktosfritt så jag HOPPAS det ska funka bra som det har gjort. Däremot, ganska ironiskt på något sätt, fick jag reda på IGÅR att jag var svagt allergisk mot äggvita. Inte alls kul i mina öron!! Läkaren ska ringa idag, så vi får se hur tråkigt det blir för mig. :P Älskar ägg….

mimsson
0

Oj det var inte kul! Funderar på om det är äggen som spökar för mig med…kan man testa det på en vårdcentral?:)

KitoBonito
0

Ja, det har jag gjort. Du kan be dem testa dig för de flesta ämnen skulle jag tro. Jag bad om djur, mat och allt man kan "hitta" i hemmet. :) Men som sagt, man får lägga tyngd på att man upplever problem med eventuellt allergiska reaktioner.

mimsson
0

okej! får nog bli en tripp till vårdcentralen då, tack för hjälpen :)