Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 727 ggr
shintaida
0

Nu blommar asfalten!

Har "gett upp" bantningen, men måste äta mjuk mat för att den ska gå ner genom magmunnen.

De senaste veckor ser ut så här:

Morgon: En fullkornsmacka med Lätt & Lagom och gräddost - ja - TVÄRTOM faktiskt! Ost med macka är det.

Till middag: Broccolimos (ca 400 gr) med lite smör i och en burk varma kidneybönor som jag tuggar väl. Jag bara ÄLSKAR den sammansättningen!!! Det är gott.

Sen - ungefär var tredje dag så äter jag antingen kul- eller mjukglass!

Och det är EFTER dom dagarna som jag gått ner mest i vikt. Mellan 4 och 6 hg.

Annars ligger viktnedgången på i snitt 2 hg per dygn. För två veckor sen vägde jag ca 80 kg. I dag visade vågen på 76,3 kg!!

Visst blommar asfalten?!

Med Ljus // Shintaida

zeretki
0

Ja du, jag tror att din kropp kommer att må väldigt dåligt av glassen. Om inte nu så så småningom. Glass innehåller väldigt mycket socker och andra kemiska tillsatser och väldigt lite naturligt, som grädde eller ägg. Om du inte gör glass själv alltså.

Lätt & Lagom tror jag också är väldigt dåligt för kroppen. Det innehåller också en massa kemiska saker och inte något naturligt.

Men du bestämmer själv vad du ska äta.

Det klart det är roligt att du går ner i vikt men jag tror ändå det är dåligt för dig att äta glass och Lätt o Lagom…

shintaida
0

Zeretki!

Jag tar det som det kommer…just nu mår jag så bra så jag vill inte tänka på "sen". 

Det kommer att dra ner mig i ångesten igen annars.

Jag visste redan det Du skrivit och jag har tagit det till mig…men jag är ju GLAD!! 

Kram Och Med Ljus Till Dig // Shintaida

Gojkan
0

Grattis shintaida

Härligt att du mår bra. Unnar jag dej verkligen!Jag tror inte det är världens undergång om du inte håller dej till LCHF. Jag vet att du, likson jag, har kämpat men inte nått resultat. Jag tänker på dej och tycker du är modig som håller dej till det DU mår bra av!

Lycka till

zeretki
0

Jo, men det är just det jag tänker på, att du har problem med ångest och så. Jag tycker inte du måste äta LCHF men har du problem med Depression och ångest så tror jag att mycket av dom problemen kommer sig av socker.

Kan du inte äta som du gör men ta bort glassen? Jag är säker på att du går ner i vikt även om du tar bort glassen.

shintaida
0

När sommaren är helt över kommer det inte att finnas någon glass i min värld. Det blir för kallt!! Så jag njuter av det så länge solen är varm Skrattande och motorcykeln kan användas.

Brukar sluta med glass när jag ställer in den för vintern. Så det lär bli snart, det… 

Med Ljus // Shintaida

sussie
0

Jag vill inte heller vara utan glass, det hör sommaren till.