Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 8861 ggr
MjauMu
0

vad göra med jordnötssmör?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja eftersom jag älskar jordnötter så tog jag för givet att jag också skulle tycka om jordnötssmör. Så jag köpte en burk kung markattas ekologiska jordnötssmör utan salt eller andra tillsatser. Men hu vad illa det smakade tyckte jag. Nu vet jag inte om jag bara ska kasta burken.

Hur länge håller en öppnad burk? Kan man frysa in? Eller kan man laga till något av det så att inte smaken blir så markant?

Tips mottages tacksamt

[Jennifer71]
2

Hej, Jag har inte smakat just den sort du köpt men testa att göra en jordnötssås tex till kyklingspett. Jag brukar ha i lite färsk röd chili i min jordnötssås fast jag gillar mat med mycket drag i. Testa dig fram. Hållbar i kylen, se burken men minst ett par veckor skulle jag tro. Häls Jenn

Krobb
0

Jag älskar också jordnötter och jordnötssmör och tro mig, även jag tycker den UTAN salt smakar skit. Köp Green Choice jordnötssmör istället, den innehåller bara jordnötter och en nypa havssalt eller så gör du eget jordnötssmör!

MjauMu
0

Det konstiga är att jag tycker den smakar för salt - fast den inte innehåller salt. Hm..

Krobb
0

#3: Konstigt minst sagt, men håller med om att Kung Markattas jordnötssmör smakar illa av någon okänd anledning i vilket fall som helst.

hemul
1

Allt de gör smakar ju illa. Varenda grej jag provat har jag slängt eller plågat i mig.

Veda
0

Jordnötssmör brukar hålla länge i kylen, flera månader. Nu har jag inte testat just den där sorten.

Jordnötssås, med chili, vitlök, ingefära och kokosmjölk är jättegott.

Zepp
3

Jaaaaa.. köp kung Markattas jordnötssmör.. varar i flera år.. tror de har blandat i kogödsel eller något annat ekoligiskt skit, smakar dynga gör det hur som helst!

Tror det e den här som är min favo?

http://www.mathem.se/varor/jordnotssmor/jordnotssmor-cream-ekologisk-340-g-green-choice

Dansk vet jag hur som helst att den är.. och den är alltid slut när jag väl skall ha den i matlagningen!😮

Förr skyllde jag på katterna.. men iomed att de varit döda sen 4 år så vågar jag inte köpa den längre!🤦‍♂️

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Creta Carbo
0