LCHF ch 5:2 tillsammans
Har någon goda tips, råd eller hävisning till redan existerande sajten om LCHF och 5:2 halvfasta??? Hoppas det finns någon bland våra medlemmar som kan hjälpa mig… Tack på förhand !
Du får nog specificera lite mer vad du vill ha för råd om 😃
Jag kör båda och finns på båda ställen och det funkar alldeles utmärkt att kombinera, dessutom med träning…
På tal om träning så ska jag gå och köra lite spinning, core och flx.
Sök på 5:2 härinne så kommer massor av trådar upp, och eftersom detta är en LCHF.sajt så handlar förmodligen åtminstone de flesta av dessa trådar av en kombination.
äh.. sökte åt dig: https://www.google.se/search?hl=sv&q=5:2%20site:kolhydrater.ifokus.se
Tack för tipset ! Jättebra tråd, där kommer jag att hitta massor…
Jag kör på LCHF i snart 1 år, men ingenting händer med vikten längre. Ligger på 57kg och vill till 55 kg…..sk lyxproblem…
Jag har skrivit om mitt sätt i några av de där trådarna, jag har kört LCHF i många år men först nu när jag kombinerar med 5:2 går det saaaakta nedåt… blivit 7 kg sen september.
Jag har varit på kryssning till Tallinn i tre dagar nu så denna vecka lyckas jag inte få in 2 dagar med 500 kcal, få se om det får någon ödesdiger effekt 😃
Jag har kört kombon LCHF /5:2 sen juldagen. Har gått ner 4.5 kg och är superglad för det! Har inte heller gått ner med bara LCHF, trots att jag hållit på i flera år. Har inte supermycket övervikt, ungefär 5.5 kg till vill jag gå ner, då väger jag 60 kg till mina 165 över havet. 👍
Hur mycket äter ni som kör kombo LCHF och 5:2 på dom dagar ni inte fastar? Mäter ni kalorierna på dom normala dagarne?
Inte jag iallafall.
Kajak11:
Bara kalorimätande under halvfastedagarna, de övriga dagarna är det den härliga LCHF-kosten som gäller fullt ut!
Samma här. Det blir fet mat i 5 dagar och mager mat i 2 dagar per vecka.
Jag kostregistrerar alla dagar eftersom jag för min egen skull vill veta lite mer exakt :-)
(fd shapeup)
Intressant..undrar om det är en metod för mig…ibland blir allt fettet för mycket för magen. Springar och träner lite men vet inte om 500 kcal sträcker en dag-)
Jag tycker faktiskt också att det känns lite för mycket att äta fet mat varje dag, det blir bra att bryta med lite fasta och känna sig ite hungrig igen.
Jag kör periodisk faste..bortsett från i helgen..då äter jag kanske kl. 10.30-11 och sedan kvällsmat. Men i vardagen kl.13 och 19-20.00. Det kan hände det slinker lite nötter ner. Och lite grädde i kaffet på efttermiddagen men inte var dag.Springar 3 gångar i veckan och tränar lett. ..det blir ett ägg om dagen…kött eller fisk med något sås till och grönsakor. Lite ost ibland. Har slutat med yoghurt. Vikten står nästan stilla men periodisk faste känns annars bra. Men kanske 5:2 skulle göra susen ochså hälsomässigt. Vet inte nog än. Får läsa på MMosleysbok. Köpt på rea.
Jag har börjat med fastedag idag. Åt 2 ägg till frukost och sedan har jag köpt en Keldasoppa, som jag tänker dela upp på två mindre måltider. Tänker även köpa några clementiner eftersom jag köpte ovan nämnda bok om 5:2 och där omnämns dessa rara små frukter som bra (25 kalorier). Jag känner för att tugga lite. Ska bli spännande att se hur kropp och knopp reagerar på detta efter att ha fått LCHF kost under några år.
Kursgården Nolaskogs i Örnsköldsvik har internatkurser där 5:2 kombineras med LCHF och inte nog med det, även Bungy Pump.