Hur mycket kan man äta ??
Om jag tar två karreskivor tex och lite grönsaker vid en måltid äter jag för mycket då ???
Ät tills du är nöjd men inte mätt är mitt råd- mättnadskänslan ökar en stund efter måltiden. Vad gäller mängden så låt din mage avgöra det.

Inte så mycket att man blir stinn alltså =)
Jag har problem med det där, att veta om jag är nöjd eller ej.

# 3 samma här
Jag åt ofta för mycket i början. Mättnaden kom efteråt och jag mådde inte bra. Man lär sig detta med tiden. Litsfeldt uttryckte det jättebra: Ät dig ohungrig inte mätt. Det är samma som magma skriver där ovan. Men Ni båda lär er efterhand. Lycka till!
Jag tycker det är bättre att äta lite för mycket än för lite. :) Jag tror också att kroppen behöver tid i början att vänja sig och att vara trygg med att släppa ifrån sig övervikten. :)
Mitt råd är: ät hellre lite för mycket fett i nån vecka och minska ner det senare än tvärtom. :)
#6 Så gjorde jag i början och sedan blev portionerna automatiskt mindre. Man lär känna efter.
Alldeles i början åt jag för att fylla ut en kolhydratsuttänjd mage, den krymper efter hand och man minskar portionerna. Bättre att äta mer och vara säker på att man är mätt..
Sen är det så att vissa dagar äter man mer än andra.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag blir riktigt illamående om jag äter för mycket. Har ingen botten längre så det är svårare att känna när det är lagom. Men det gäller att sluta äta när man inte längre känner hunger, för de som gör det. Därför lägger jag upp en portion och håller mig till den. Numera vet jag hur mycket kroppen behöver för att bli nöjd. Är det buffémat är det mycket svårare….
/Lillianna
~ Lillianna ~
ett tips om att äta lugnt är att lägga ifrån sig besticken mellan varje bit och tugga

# 6 och 7 låter kalas , då fixar det sig självt med tiden =) det var ett bekymmer mindre att grunna över ;)