Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1999 ggr
peoy
0

FatSecret trix..

Som en liten fortsättning på inlägget

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/52f5f5cbce12c4677a001609-ni-som-anvander-fatsecret?discussions-2

Sidan är ju inte speciellt användarvänligt utformad, så svaret från crikarlshamn med lite direktlänkar var säkert nyttigt för en del av oss som använder FatSecret..

Jag stötte på en till av de brister som finns med siten, att det inte går att kopiera matintag från en tidigare dag, annat än "igår" eller "för en vecka sen".

Även här funkar URLerna som döljer sig bakom länktexten. Räkna antalet dagar bakåt från det du vill kopiera, kopiera länken (högerklicka och välj), klistra in länken i det vanliga stället, och ändra parametern "&ago=1" till "&ago=dagar".

För ex. att kopiera måndagens lunch till lördag, så är skillnaden 5 dagar (fredag,torsdag, onsdag, tisdag, måndag). Ställ dig på den dag och i den måltid (och lägg till produkt) du vill kopiera till och börja med att kopiera länken..

Länken på "kopiera: igår" ser ut såhär:
http://www.fatsecret.se/Diary.aspx?pa=fj&action=copy&ago=1&dt=16115&meal=2

Klistra in den i url-delen på webläsarn och ändra "&ago=1" till "&ago=5", så har du fått in lunchen från 5 dagar sen i aktuell dags lunch :)

meal=1 = frukost
meal=2 = lunch
meal=3 = middag
meal=4 = snacks/annat

(länkarna går skriva in precis hur man vill ha dom)
En begränsning är att det bara verkar gå kopiera samma måltid (frukost/lunch/middag/annat) till den andra dagens samma position.
Provade med att ändra till "meal=2" i en kopiering när jag stod på middagen, men fick då lunchen kopierad från den andra dagen..

dt=datum (dit det som kopieras hamnar), 1 jan 2014 = 16071, sen är det bara räkna framåt (fast det enklaste är ju som jag skrev att ställa sig på destinationsdagen och räkna några dagar bakåt)

Med den här grunden går det bygga ett gäng smidiga länkar..

peoy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går göra en hel del annat fuff med lite direktlänkar.. Har kapat bort profilens namn på den här bilden, men troligtvis är det ju ingen här i forumet som har den, utan en "normal" amerikansk ungdom: