Pannkaks/mugcake recept EFTERLYSES
Hej alla!
Jag har testat mig på kesoplättar, men körde i lite grädde och philadelphia, men jag tycker mig att smaken blir lite omelett-aktig och det är inte alls gott och påminner inte om pannkakskonsistens..
Använder fiberhusk. Har ej mandelmjöl hemma.
Någon som ligger inne på ett schysst pannkaks/plätt-recept?
Sen tänkte jag även passa på å fråga om någon har ett gott recept på mugcake som inte heller kräver mandelmjöl?
Tacksam för svar!
sök här inne på pannkaksdieten
och här är en tråd med brownie i en kopp utan mandelmjöl_ http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4e41b06ad4ebea54e6007031-2-minuters-lchf-brownie-i-en-kopp-video

5 dl vispgrädde
8-9 ägg
2 msk fiberhusk
1/2 tsk salt
Vispa ägg med fiberhusk och salt, använd helst stavmixer eller liknande. Späd med grädden och vispa lite till. Låt det svälla en liten stund. Grädda så tunna pannkakor som möjligt, då blir dom mest lika vanliga.
Anänd endast pyttelite smör i laggen eller stekpannan eftersom dom har en tendens att bara flyta runt i pannan annars.
Jag har snott detta recept någonstans, det blir väldigt bra pannkakor. LCHF-pannkakor 1-2 st i en medelstor panna. Ägg 1 Vispgrädde 0,75 dl Pofiber 1 msk Fiberhusk 0,5 msk Salt, en gnutta Energivärdet: 378 kcal, 12 gram protein, 3 gram kolhydrater, 20 gram fett (ej inkl fettet du steker i, så det är en bonus)

Jag tycker om kesopättar från 56kilo.se Per portion 1 ägg 100 g keso 0,75 msk fiberhusk Ev. Salt Smeten mixas med stavmixer och stek på medelvärme. Jag brukar ha vispgrädde och hallon till.
@nn
Jag har i en skopa proteinpulver med vaniljsmak i mina kesoplättar - blir alldeles utmärkt smak då. Hallon och grädde till det 🙂