pannkaka med mandelmjöl?
Jag är pannkaksälskare men sen jag började med lchf har det inte blivit någon pannkaka. Men nu undrar jag om man inte kan göra pannkakssmet med mandelmjöl och att ta grädde och vatten istället för mjölk. Vad tror ni eller blir det konstigt resultat?
Det finns många olika recept på lchf-anpassade pannkakor. Jag har gjort några varianter med mandelmjöl men tycker de blir ännu godare och mer lika "riktiga" pannkakor om hasselnötmjöl används.
Jag har provat olika sorters pannkakor, och den "ersättning" jag har funnit fungera bäst och påminna mest om vanliga pannkakor är kesoplättar. Jag tar då i en matsked proteinpulver med vaniljsmak så det smakar mer plättigt än matigt.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d714087b9cb462233056a69-pannkaksdieten?bookmarks-1
De här är jättegoda tycker jag!
Ägg, grädde och fiberhusk!
Kan rekommendera bananpannkakor ifall du inte kör jättestrikt, finns lite olika recept men jag brukar göra på 2 stora ägg, 1 banan och 1 dl naturellt vassleprotein. Lättast att steka i plättlagg och jag kör oftast med kokosfett. Blir jättegoda!
Jag blev tvärsugen på fläskpannkaka en dag. Stekte bacon i småbitar och hällde sedan över en smet med mandelmjöl, ägg, grädde, lite salt och fiberhusk som jag vispat ihop. Baconet hade brännt fast lite i pannan så det gjorde smeten också. Rörde om och stekte den som en "äggröra" istället. Det blev gott men ingen stekyta.

Jag älskar kesoplättar a la 56kilo.se.
1 ägg, 1 dl keso och 0.75 msk fiberhusk som mixas innan man steker dem på medelhög värme.
@nn