Problem med hungerkänslan?
Finns det någon mer än jag som har problem med hungerkänslan? Att veta när man faktiskt är hungrig och när man bara är sugen på mat, eller känner att det "borde vara dags" tidsmässigt.
OBS! Har inget sötsug kvar längre, utan mest bara lust att äta för jag älskar LCHF-mat så mycket.
Jag kan nästintill inbilla mig att jag är hungrig, om jag sitter och har tråkigt en längre tid. Men om jag har saker att göra så tänker jag inte riktigt på huruvida jag är hungrig eller inte, eller om jag har ätit "nog mycket". Ibland kan det dock räcka med en kopp kaffe eller te, så försvinner hungern i någon timme till.

Jag glömde ibland bort att äta i början.. till slut blev jag lite yrslig och en svag huvudvärk.
Då kom jag på att jag inte ätit sen förra dagen.. det gick över efter en timme.
Om man går till kylskåpet och letar efter något gott att äta, då är man sugen, äter man vad som helst, tex en kall poatis, smör med sked eller majonäs direkt ur tuben.. ja då vart man hungrig.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ööö… allt det där är ju sådant som är gott att norpa ur kylen. Speciellt om det kombineras.
Jag känner igen mig. Jag blir inte heller hungrig, bara trött. Jag tror att det bästa man kan göra då är att äta regelbundet frukost, lunch middag. Då vänjer sig kroppen vid att den får näring regelbundet och då behöver den inte ställa in sig på svältkost. Och så behöver du själv inte oroa dig för att du inte skulle få tillräckligt med mat.
Det vet jag inte om jag tycker, men alla är vi olika :) Det Zepp skrev stämmer dock rätt bra principiellt, känner man att "lite ost vore gott" är man nog mest sugen, känner man att man kan öppna kylen och äta precis vad som helst, även sånt man vanligen inte skulle småäta på, då är man hungrig :)
Jag har fortfarande inte lyckats bli hungrig.. äter bara för att mat är gott, och äter tills jag borde varit mätt för länge sen.. Får inte ha nån lättillgänglig mat hemma i kylen, för då finns det risk att den blir uppäten (ost och korv är alltid i fara)..
Ska under nästa vecka (min barnlediga vecka) prova med att gå ut och gå med hunden istället för att gå och titta i kylen..
Så här gick det med att gå ut istället för att gå till kylen..
Hela veckan, dagstemperaturer på -20 eller kallare, dygnsmedeltemp på -15 till -19, så utevistelserna har blivit en halvtimmes uppvärmning med onödig snöskottning (gräset, baki garaget, runt en bil), ca 10 kubik åt gången, sen ut och gå med hunden som fått vara ute och fåna sig på gården medans jag skottat, och han har inte haft lust att gå nån längre vända, max 30 minuter promenix..
Har väl inte direkt letat mer i kylen än vanligt, men en ost på närmare 1kg har jag hunnit äta upp under de 3 dagar som gått sen jag öppnade förpackningen..
Har också svårt med det där. Blir trött och ofokuserad när jag är hungrig. Ibland får jag huvudvärk men det kan då lika gärna handla om törst. Så brukar dricka te/vatten och vänta ett tag. Är jag fortfarande orkeslös mentalt och fysiskt, då var det näring jag behövde och inte vätska.
I början körde jag också alltid på promenader när jag gick till kylskåpet eller ett glas vatten. Ibland kan suget dämpas med dryck tycker jag (tillfälligt)