Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 24270 ggr
jenn1
27

LCHF-ostbåge

Jag hade ostbågar/bollar/crunches som en STOR favorit förut och nu på lchf är väl det närmsta jag kommit ostchips.

Men(!) idag tänkte jag pröva att smälta brieost i micron, alltså jag tog bort kanterna och skärde osten i cm skivor och hade de inne i micron på högsta volym ganska länge.. De reste sig blev bubbliga och krispiga! Påminner väldigt mycket om ostbågar :)

Ett litet tips till ostälskare

Sugiyama
0

Bokmärker

lemaan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ska prova..tack för tipset….Tungan ute

http://kampenmotvagen.blogspot.com/

[stuxen]
0

#0 Menar du alvar?
Smakar det ost bågar?
Kan inte du experimentera lite och lägga in ett reccept och hur många watt du kör på?

Sen skall jag köpa ost och en micro.
Ostbågar är det som får mig att göra av hopp.

[Pennylane1]
1

hum… testade detta och det blev ett tunt lager smält ost över hela tallriken… fast jag har ingen volymknapp alls på mikron kanske det som var felet Tungan ute

edit… körde lite till men nu är det ett tunt BRÄNT lager som sitter fast i tallriken… När man försöker spätta loss det blir det smulor.

Aduma
0

Lade du det på tallriken eller använde du bakplåtspapper också?

[Pennylane1]
0

direkt på tallrik. Kanske skulle haft bakplåtspapper…. Men det blev ju inga separata bitar direkt. Vet inte om T S fick det. Om jag slutat tidigare hade det kanskee blivit ätbart.

Sweli
2

JENN1,

Vilken brieost använde du och hur hög volym har din mikro?

hur många minuter?

[Pennylane1]
5

Pzzzt mikror har effekt, volym har stereoapparater! Flört

Sweli
1

Sure Pennylane men som man började med att kalla det volym fortsatt man bara på den termen för att inte förbrylla.

[Pennylane1]
1

jag försökte påpeka det lite subtilt redan i # 4 men när det inte hjälpte fick jag ta till lite hårdare ammunition  Tungan ute

[stuxen]
0

Förlåt men det är effekten ni höjer på micron och effekten är watt.
Antar jag.

[AntoniautanX]
0

Förvandla brieost till ostbågar……..nääääää, nu tror jag att jenn1 driver med oss.Gråter

[Pennylane1]
0

stuxen det var ju det jag skrev….

#12 ja jag undrar just jag, kanske var det bara ett skämt. Hon har inte skrivit nåt mer trots alla undringar!

gun92884
0

… gar det inte lattare genom att lagga en hog med parmesan eller riven hardost? Kanske maste lagga i en liten pappersform eftersom da blir det ju mer som en liten bulle utan att rinna ut …

[baronbacon]
0

Hur skulle brieost PUFFA upp sig och bli ostbågar i en micro. Nej hörrni, det enda som är båg här är OP.

Mata inte trollet mer nu; stäng tråden!

jenn1
2

wow tack för förolämningen baronbacon.. kanske du ska pröva det innan du kallar mig troll….?

pennylane - jag har bakplåtspapper under, har alltid det när jag gör ost i micron :)

jag kommer inte ihåg vad osten heter men det är en orange förpackning iaf.

jag skrev inte upp hur lång tid det tog för jag tänkte inte dokumentera det precis.. jag tänkte bara smälta ost ^^ och ''volymen'' var det högsta jag har på min micro och det är High som det så fint står. kan iaf behövas lite salt på dem.

får väll pröva detta igen när jag köper brie så kan jag ta kort.

kul om någon mer testar och lyckas

[Pennylane1]
0

Jag körde med högsta effekten som är 850 (det finns iofs Jet med 1000 också men det är mest för vätskor)  men som sagt, det bara smälte till en tunn smet…

men skam den som ger sig, jag ska testa igen! Jag har brie hemma.

[AntoniautanX]
0

För mig blev det också en kletig massa, det blev jättegott med en bit lax till, men liknar inte en ostbåge det minsta.

[Pennylane1]
0

Nä nu vill jag nog ha bildbevis… gjorde en ny omgång, på bakplåtspapper, testade högsta effekten (1000) men  med exakt likadant resultat men det gick lite fortare, en tunn smält massa, så brukar jag göra det är ju gott iofs, men som # 18 säger… inte ens den mest avlägsna likhet med ostbågar, eller ostkrokar som det ju heter Tungan ute

[baronbacon]
0

#16 Klart jag har provat, som så många andra med samma resultat, annars skulle jag väl inte surat till och trott trollade tråden.

Men men, ostsmet är också gott och nyttigt.

jenn1
1

okej.. kanske jag hade världens tur när jag gjorde detta.. ska f*n köpa brie ikväll för att dokumentera och bevisa med bild hur det ska bli.

vet inte om det har med det att göra men den brien jag använder är mer hård än krämig som brie brukar vara

Fortsättning följer

yvonnel
1

Kan det ha någon betydelse om brien inte är ordentligt mogen?

Tror banne mig att jag ska köpa hem en bit fast det inte är en favorit.

[baronbacon]
0

Jag tror INTE detta kommer funka på ngt vis, och återigen ber jag tråden stängas.

tistelflikkan
0

#23 jag tycker alls inte tråden ska stängas, det är ju flera st som tycker det är intressant! jag vill bland andra veta om jenn1 får samma resultat igen eller inte.

tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

Sweli
0

#23 baronbacon

Det är en rolig tråd jag förstår inte varför du vill stänga den.

Om du inte gillar behöver du inte vara just här, det finns massor av andra trådar du kanske gillar bättre.

Jag väntar med spänning på bilden jenn1 ska ta för att visa ostbågarna.

Tänkte imorgon köpa en stor brieost för att testa, ska se om jag hittar brie med orange papper, jag tror hon menar President.

Pysslis
0

Väntar med spänning! Fullkomligen älskar ostkrokar!

yvonnel
0

Jag kan tänka mig att försöka göra krokar av mandelmjöl och kokosmjöl + 1 ägg och riven ost - en smet som man spritsar till krokar och antingen bakar i ugn eller friterar. Vad tror ni om det, i väntan på trådskaparens bättre information?

Sweli
0

#27 Jag tror på fritering det ger mera fett än i ugn

[Pennylane1]
0

varför detta yrkande på att stänga tråden bara för att man kanske är skeptisk!? Det är väl inget som brukas här, trådar stängs väl mest för att de blir för långa…

jenn1
0

okej… jag prövade igen men med en annan brieost. det gick inte!?

så antagligen var den för ''mjuk'' eller så kan det vara så att som någon frågade om den inte var tillräckligt mogen, när jag tänker efter så hade jag haft brien i kylen i flera veckor. kanske är där det ligger?

iaf så får jag leta upp den orange-brieosten och försöka igen

OneManArmy
0

Ett jävla mekkande för att få äta ostbåge substitut tycker jag

jenn1
0

är nog inte så svårt om jag hittar rätt ost eller o den blir ''lagrad'' rätt i min kyl ^^

herregud att skiva och lägga i micron tar inte lång tid

OneManArmy
0

Verkar ju gå bra för er so far..

[Pennylane1]
0

min brieost har också legat väldigt länge, men det hjälpte inte, det kan vara sorten då.

[AntoniautanX]
2

Skrattande

Gittanglad
0

Jag hade en getostrulle i kylskåpet, skar omsorgsfullt bort "skalet" på en centimeter-bit skiva och la på smörpapper och så in i mikron några minuter. Riktig god chips blev det. Annars äter jag getosten med lite honung på och så in i mikron tills osten börjar smälta.

Sweli
10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag prov på att Jenn1 hade rätt Skrattande

Osten är en Brie från Lidl i orange förpackning.

Min micro har max 800W i effekt.

Jag började att göra några kuber, några med kanterna och andra utan.

Började på 1 minut och fortsatte med 2 minuter sedan 1 minut i taget tills de var torra.

De blev super goda Skrattande

Godare är utan kanter annars blir lite för stark smak

Vad säger du nu BaronBacon?

Leve länge den som inte ger sig Cool

Här är resultatet:

Tack Jenn1 för tipset kanon god

[Linda240]
0

Häfftigt skall provas

[Pennylane1]
0

Bravo!!! Den osten ska jag skaffa!

[Pennylane1]
7

sen fattar jag inte tonen somliga har, hånfull och anklagande! Löjligt! Man behöver ju inte utgå från att folk ljuger eller? Däremot ville jag gärna få lite mer handfasta anvisningar och en bild, och det fick jag ju, jag är trött på ostsmet! Även om det är gott det med ibland men inte om man förväntar sig nåt frasigt! Glad

jenn1
0

äntligen! haha skönt att veta att det inte bara var en slump :)

jag hörde igår att osten nästan bara finns på Lidl, därför svår att hitta.

#37 dina ser ju tillochmed ut som ostbollar!

tistelflikkan
0

jag såg bilden igår innan vi gick och handlade och trodde att jag köpt rätt sort… va så glad… tills jag gick in och kollade igen och såg att det va fel sort jag köpt :p men förpackningarna va så jäkla lika!! ahja, får testa ändå :p

tistelflikkan

Aliki
0

Hmm…ObestämdHur stor skillnad kan det vara på olika märken Brie….eller vad kan vara skillnaden?

Jag ska prova i veckan med vilken sort jag än hittar..

[Pennylane1]
1

då får du problem Flört… verkar som vi tillsammans provat rätt många märken som inte funkat…

Sweli
4

Jag har inte provat med andra märke. Jag kom ihåg att Jenn1 sa att förpackningen var orange och jag kunde bara hitta orange brie ost på Lidl, så jag köpte med mig 3 st. för att testa.

Idag testade jag med osten nr 2, Lidl brie med samma resultat.

T o med min hund älskar det Skrattande

Jag håller med dig #40 Pennylane1, därför var mit svar till BaronBacon så ironisk. Jag kunde inte förstå att hon krävde att tråden skulle stängas bara för att andra inkl. hon inte hade lyckats.

Jag gav mig f---- för att jag skulle motbevisa.

När man läger ut en idé som Jenn1 gjorde är för att hon är snäll och vill dela med sig, vilket jag uppskattar enormt även om jag inte skulle få samma resultat.

Jag tycker att ofta ser man i trådarna en viss kritisism än för språkbruket eller annat. Det verkar finnas en massa lärare/besserwisser i detta forum.

[Pennylane1]
0

# 45 ja det var absolut inte dig jag avsåg heller!

[baronbacon]
0

#37 Jag säger hurra för dig! och biter mig själv i fetläppen för att jag är så snar att peka troll.

MEN, det gjorde jag i dissillusionerad förtappenhet efter minst 3-4 ostar till spillo och en väldigt kletig micro som ändå gav 0 ostbåge-resultat.

Inte en tillstymmelse till puff med ngn av de olika ostar (dock ej den på din bild) som jag testat på alla möjliga watt.

Ska se om de kan beställa hem den där på min lokala dagligavruhandel.

----

Sen är jag rent generellt en surgubbe också iofs. Eller som någon sagt "ett jävla svin" - se bara bilden! :D

Vyer
1

Testade idag, fungerade fint! Fast ja, jag skulle vilja ha mer smak, så nästa gång ska jag nog krydda dem med något Skrattande

tistelflikkan
0

det funkade med min ost också! köpte den på hemköp, väldigt lik i förpackningen som den på bilden längre upp i tråden men det va inte samma. de puffade… men jag tyckte inte att de va så himla goda… sambon sniffade i luften och tyckte det luktade gott i alla fall ;) kanske man skulle ta och testa med en krydda nästa gång som sagts ovan.

tistelflikkan

Sweli
0

Min man tyckte inte heller att de var så goda men smaken är som baken, Kaylie (hunden) och jag älskar de.

Det var en bra idé att kanske krydda de med något, kan tänka mig timjan, kanske lite mandel.

Om någon lyckas att få de ännu godare, berätta.

#47 BaronB, jag är inte långsynt, skönt att prata öppet och hoppas att du lyckas med ostbågarna också, för jag tror att man kan göra flera varianter av denna ostbåge.

Peace on the planet again Skrattande

[Pennylane1]
0

man kanske kan rulla dem i riven parmesan, ostkrokar är ju täckta med ett pulver…

[baronbacon]
1

Äta dom med pinnar och doppa dom i smält kryddsmör.

tistelflikkan
0

jag gillar iofs inte ostknapparna man kan köpa för dyra pengar heller, tycker de smakar bränd ost typ bara. kanske hade jag inne brieosten lite för länge?

tistelflikkan

Monnis
0

Nu får jag nog ta en tur till Lidl och se om jag kan hitta puff-osten jag också :)

Sweli
1

snart kommer också att bli brieost slut i Sverige Skrattande

I min micro på max 800w går det 5 minuter och de är klara.

Jag har gjort de 3 gånger nu och märker att om de är för länge i ugnen blir de lite torra och plastiga.

Ejvor
0

Jag provade med något som hette Plaisir de Roy Brie Marcia köpt på Willys. Jag tog 2 minuter på högsta effekt, blev jättegott.

Sweli
0

Vad kul att nu hittar man andra ostar som fungerar också.

Började fundera på vad som var skillnaden i dessa ostar.

jenn1
0

#51 smart! har också tänkt på kryddning, att det ska smaka mer stark ost och parmesan låter ju perfekt.

fan finns ingen Lidl i hela min kommun så kommer inte få testa detta på ett tag!

säg till om ni hittar bra krydda :)

[Pennylane1]
0

Willys finns det? Någon hittade ju en där.

Sweli
0

jag ska också testa Willys Plaisir de Roy Brie Marcia för att se vilken är godast

Det har blivit min efterätt med Rooibos te efter maten Skrattande

tistelflikkan
0

#56 ja, det var den jag gjorde med också. väldigt lik förpackning som den som finns på bild här i tråden. jag köpte den på hemköp.

tistelflikkan

magma
0

*hm* Dippa i något gott klet måhända? Får nog bli en tur till Lidl…

Monnis
0

Jag lyckades också! Mycket godare än jag trott, gillar inte ens mögelost egentligen. Jag skalade osten och gjorde rätt små bitar på prov. Mikrade 1 minut, de blev puffiga, men lite smälta, mikrade 30 sekunder till och de blev perfekta! Några blev fint gyllene också! Åt några som de var, provade att doppa några i dill&gräslök-krydda och några i ostkrydda, riktigt gott! :D Tur jag köpte två ostar på Lidl ;)

Monnis
0

Och där fick jag för min glädje över perfekta puffar Obestämd gjorde större och fler bitar och försökte micra igen, de var inte klara efter 1,5 minut som förra gången, inte efter 3 min, inte efter 4. Nu är de gyllene, men sega, inte alls krispiga.

Så det är nog bäst att göra dem riktigt små eller tunna och inte ha för många. Jag kanske skulle ha lagt ett nytt bakplåtspapper under också, för det första var rätt fett efter första satsen.

Jag har inte mikrat upp första osten än så jag fortsätter försöka. Blev så otroligt bra första gången så jag blev alldeles paff!

De är godare än såna där ostknappar man köper, förutsatt att de blir puffiga och krispiga vill säga.

[Pennylane1]
0

OMG!! Nu har jag testat, med Lidlosten, och det gick ju jättefort! Ett par minuter på 750 watt och detta var helt ärligt det bästa LCHF-snacks jag provat!!

[Pennylane1]
0

Men vad är detta! Jag lyckades inte heller den andra gången, tog nytt papper men de blev inte alls så frasiga och puffade inte upp sig lika mycket. De blev mjuka också.

Sweli
0

Konstigt, jag får de med samma resultat om och om igen 4de paket Skrattande

joly
0

Herregud, vad gott!! Skrattande Konsistensen är ju precis som ostbågar. Det gick supersnabbt i min micro, 1 min 10 sek. Men jag skar osten i ganska små kuber.

Tack för detta! Glad

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Sweli
0

Idag testade jag med Camembert osten från Lidl och hör och häpna den var ännu godare Skrattande

Mildare och rundare ostsmak

[Pennylane1]
0

jag stod och vände på den och funderade om den skulle funka! Men beslöt att gå på det säkra alternativet! Fast jag fick det bara att funka en gång Gråter

Sweli
0

Jag kör tills de får färg ibland tar det 4-5 minuter beroende på osten.

[Pennylane1]
0

mina får färg på mindre än två minuter men de pufffade bara upp första gången. De efterföljande gångerna har de blivit platta och hårda på ovansidan och kladdiga på undersidan. Men jag har en ost kvar, skam den som ger sig!

Sweli
0

Jag tror att det är lite skillnad mellan ost och ost för att jag får samma resultat som du.

Några gånger blir de jätte fina andra gånger är de platta och tar lång tid att torka.

Lycka till!

[Pennylane1]
0

testade igen nu och tog 850W  nu, en minut tog det! De blir inte jättepuffiga, hälften mot på bilden men mumsiga och gyllene.

Sweli
0

Hurra! Skrattande

[Pennylane1]
0

som första gången, sen fegade jag och drog ner på watten tror jag… det är konstigt men det känns som flera inlägg försvunnit i denna tråd!? Jag tycker jag skrivit om alla mina försök men hittar bara något av de inlägg jag gjort… och tycker mig sakna något från andra med!?

Jag undrar hur i allsin dar det blivit något kvar om du kört på 800 w i fem minuter!? Då skulle det börja brinna i min! Redan på 750 blir det bränt efter 2,5 minuter!

tistelflikkan
1

jag funderar på om det blir skillnad om man öppnar och "släpper ut fukten" ibland. det gjorde jag vid det första försöket, då körde jag en minut, öppnade för att se hur de såg ut, körde en minut till etc… tror det tog 4 minuter. då blev de torra och puffiga. andra gången så körde jag två minuter i ett sträck och de fick lika mkt färg men va mjuka på undersidan och inte riktigt lika mkt puffiga.

tistelflikkan

Aliki
0

Ica´s basic fungerar inte….Rynkar på näsan

Har fetthalten betydelse?

….eller kanske effecten på min micro inte håller utlovade " Jet 900W" längre efter 10 år

[Pennylane1]
0

det tror jag inte då vi ju är flera som lyckats med Lidl och/eller Willysosten men misslyckats med andra ostar

Sweli
0

Nu har jag lyckats med Camembert osten också Skrattande

De blir puffiga och gyllenebruna efter 4 minuter på max (800w)

Pennylane, jag vet inte jag bara vet att det står 800w på min ugn och att jag kör 4 minuter och det fungerar. Först 2 minuter sedan öppnar och kollar och därefter 2-3 minuter till.

[Pennylane1]
0

det är märkligt, man trodde ju att 800 w var 800 w liksom, och att resultatet borde bli detsamma…

Trodde att du menade med att det funkade redan i # 69 ? Menade du bara där att Camemberten var god som den är?

Sweli
0

Jag gjorde Camembert precis som Brie i micro. Tog bort det mesta av kanterna.

Jag tror att det är skillnad från micro till micro även om det står samma watt antal.

Det påverkar också om du har ugnen skinnande rent eller inte.

Pysslis
0

Lyckades med Willysosten Plaisir de Roy Brie från Marcia.

Körde några sekunder på 720w men det började typ koka, så jag sänkte till 540w och körde 1,5-2 min. (öppnade och kontrolerade flera gånger, såg nån teori om att man kanske måste släppa ut fukten ur micron för att lyckas)

Blev lite sega och jag var inte överförtjust i smaken, tror dom smakade lite bränt. Men det fungerar, kan säkert kryddas eller dippas och bli underbara.

#82 tror inte det påverkar nått om micron är ren eller inte, min är absolut inte nyskrubbad =P

Sweli
0

#83 min är inte heller nyskrubbad men jag vet att microvågorna påverkas negativt om man inte håller den rent.
Bara något jag läste.

[Pennylane1]
0

min är inte speciellt ren heller och blir klar betydligt snabbare så det stämmer inte heller, fast effekten blir kanske sämre när ugnen bli äldre, men min är jättegammal och bränner osten på tre minuter på lägre än 800 så det är märkligt…. Som sagt. Borde inte vara skillnad med samma effekt. Annars skulle inte effekten anges.. Vilket det gör i recept etc.

Zofia89
0

MUMS!!! Måste testas =P

clinteastwood
0

Är det någon som har testat att göra detta i vanlig ugn?

Sweli
0

nej inte jag, det går ändå fortare i micron

clinteastwood
0

#89 Jo men jag frågar ju naturligtvis av den anledningen att jag själv inte äger någon micro. Får la testa själv kanske.

Sweli
0

Berätta hur det gick. Det är alltid kul med nya experiment Skrattande

[Pennylane1]
0

# 89 kanske bättre att fritera?

MimLan
0

Det funkade för mig också. Lite trickigt att få jämn kvalitet, men gott ändå.

Mitt problem är att mikron luktar brie. Och slutar inte att lukta brie. :-(

willas
0

Nu har jag också testat. Gott!

marimu
0

Jag köpte brieosten hos Lidl, den runda. Skar pommes fritesliknande bitar, en del med "skalet" kvar och körde på högsta effekt ett par minuter i micron. De såg ut som finska pinnar och smakade rätt hyfsat fast salt. Inte ett dugg likt ostbågar men OK som snacks.

Minorca
0

Tack för tipset! Kanske inte som ostkrokar men jätte goda snacks.

yvonnel
0

Vilken tur att jag läste den här tråden. Idag har jag gjort egna briechips, det tog 3 min. kanske nästa gång att jag nöjer mig med 2½ min.

Det var alldeles på tok för gott, ½ ostpaketet - drygt - med magen full kan jag inte mer idag, annars så……

Sweli
0

Testa också med Camembert, jag tyckte att de var ännu godare Skrattande

Sweli
0

Igår köpte jag på Lidl den runda brie och 2 st trianglar av samma fabrikat.

Det var samma fabrikat som ni såg på bilden.
Märklig nog det fungerade inte.

Den runda osten blir platt, den smälter och blir inte knaprig.

Läste innehållsdeklarationen och det verkar vara samma ost Obestämd

Det skiljer bara så lite mellan de

Den runda 31% fett 1.4%salt

Triangeln 32% fett 1.3% salt

Kan det skilja så mycket ändå?

[Pennylane1]
0

det kan ha med lagring att göra t.ex.

yvonnel
0

Nu har jag prövat med getost, något såå gott, men 2 min räckte i mikron.

Denna getost var lite fylligare sort, liksom nästan hårdost, köpt på Lidl, ska nog åka en sväng dit igen och köpa en bit till innan den tar slut.

SÅ god utan mikrobehandling så det gör jag nog inte mer med den fastän det smakade jämförelsevis guld.

Sweli
0

#100 Vilken getost har du testat? fabrikat?

yvonnel
0

Den jag köpte på Lidl var i form av en trekant lite större än brieosten, det står inget särskilt namn på men den var förpackad i klarplast och låg nära i samma hylla. Hård getost fetthalt 34% 287 gram, står det på baksidans etikett.

Igen, den är otroligt god.

President, i rulle funkar också men den flyter ut och blir inte krispig, god ändå.

yvonnel
0

Jag är rädd för att jag börjar få dåliga vanor - det är himla gott med ostchips , hemlagad modell, det visste jag faktiskt inte förut.

Silverscreen
1

Väldigt gott är det. Igår blev det ostchips/ostpuffar till lunch..

jenn1
0

# 103 oops sorry !

[Pennylane1]
0

köpte både camembert och brie på Lidl idag och det blir testing testing  när jag varit ute med hunden. Ja brien har jag ju  testat tidigare, med varierande resultat….

Sweli
0

Idag på em åt en hel brie ostbågar Skäms

Det börjar bli farlig god Skrattande

[Pennylane1]
0

En hel brie åt ostbågar, det måste sett kul ut Tungan ute

yvonnel
0

Ett gott skratt förlänger livet!

[Pennylane1]
0

camemberten blev gôrgod!  Jag skar små tårtbitar ur den runda osten. De pöste upp riktigt fint. Sjönk lite sen och var inte jättekrispiga men jättegoda. Provade en sväng med hushållspapper under eftesom bacon blir krispigt och bra om man gör så men icke! Det fastnade.

Aliki
0

Yes!!Glad

Lidl osten fungerar även i min ugn ( 900w, ca. 2 min.) gyllengula, kripiga och stora

Jag har haft funderingar på en ny ugn då den vi har kräver tång för att startas och är utan stop-timer men…

..nu är jag jättenöjd med den och ska snarast åka till Lidl igen!!!

Jag gillade bitarna utan "skal" bäst och åt dem med Hebamare örtsalt. Skulle vilja hitta en ost krydda Obestämd…..tror att OLW dipmix cheese skulle kunna funka men måste räkna på kh-innehållet.

Såååå  glad ikväll

Sweli
0

Ja kan säga att efter en hel ost magen känns Skrattande

Det bästa resultatet fick jag med bakplåtspapper.

Imorgon blir besök på Lidl för att testa getosten Tungan ute

yvonnel
0

Jag var inne på Lidl idag och hamstrade 4 paket, det blev lite mer än 1 kg.

Har alltså ganska mycket gott att se fram emot.

Aliki
0

Vad gäller Camambert, speciellt märke eller fungerar alla?

[Pennylane1]
0

den jag köpte hette Chêne d'Argent och låg i spånask med etikett i rött vitt och blått.

[Pennylane1]
0

Ha! Har testat med Haloumi och det går utmärkt! Kanke inte helcrunchy men jättegott och vilket snabbt sätt jämfört med att steka dem!

Sweli
0

#114 jag köpte den lilla runda camember från Lidl, den var god.

Seglarina
0

Vad ni är modiga spm vågar experimentera som ni gör. Jag är jätterädd att hamna i ett nytt Gråterberoende.

men jag har läst denna tråd noga nu och kommer med ett kryddförslag till den som vågar prova. Blanda riven permesan med en aning chilipulver och rulla in ostkuberna i innan ni stoppar in dom i ugnen. Vad tror ni om det? Jag tycker väldigt mycket om dom där extra starka ostbågarna, kan det komma att likna dem tro?

Ska ta mod till mig och testa i mellandagarna tror jag.

[Pennylane1]
0

jag har inget beroende så jag har inga problem med att testa, stackars alla som har det svårt med det! Måste vara jättejobbigt!

Sweli
0

Haloumi ska testas, tack Pennylane Skrattande

eljope
0

Mums, måste testas!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.