Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 6009 ggr
Emea67
0

Emeas nya tråd

Hej!

Jag är nygammal här åt LCHF för två år sedan men hamnade på ett sidospår som tagit mig far away och gått upp det jag då gått ner + att jag lagt på mig några kg till.

Iaf har nu tagit nya tag sedan ca 3 veckor sedan och trappat ner ganska fort men inte funderat på hur mkt kolhydrater jag fått i mig = grädde i kaffet och teet. Jag har gått ner ca 3 kg seddan jag började men känner andra fördelar i kroppen som gör det lättare att äta denna kosten.

Jag har massor att gå ner minst 60 kg om jag ska hamna i närheten av vad som kallas ett hälsosamt BMI, som jag vet att man inte ska stirra sig blind på.

Så idag har jag gjort Äggmjölk som jag bara älskar att ha i kaffet och teet + att jag har bakat sesambröd a´la Knasters recept.

Här ska jag skriva hur det går och vad jag äter för att kunna gå till baka och se vad som händer Skrattande

Till lunch/middag vart det köttfärsfyllda paprikorTungan ute

Till kvällen sedan blir det lite sesambröd, avocado och kräftstjärtar tror jag + te med äggmjölk.

[RockarFett]
0

Lycka till med omstarten!

elin83
0

Önskar också ett stort lycka till!

Emea67
0

Tack Skrattande

elin83
0

Själv dricker jag lite myntate nu :)

Emea67
0

Te m äggmjölk o sesambröd vart rätt men sen vart det m bregott o salami ist för avocado o krätstjäratar----well well bara jag åt något. Mitt stora problem är att jag har inga riktiga hungerskänslor och då äter för lite Rynkar på näsan Måste äta mer så kroppen blir trygg och gör sig av med överflöds fettet!!!!

elin83
0

Ah, ja! Ibland kan det ta emot att äta för att tappa… Så kan det vara för mig iaf!

Hur blir det med äggmjölk i te och kaffe egentligen? Smakar det som om man har vanlig mjöllk i eller? Har aldrig provat

Knaster
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad kul att se att du startat en egen tråd!
Nu blev jag påmind att jag måste se till att köpa kräftor nu nån dag. Har inte hunnit det ännu.
Det finns alldeles för mycket god mat att äta. Hur ska man hinna med allt? ObestämdTungan uteSkrattande

Emea67
0

# 6 elin83

Ja det är motigt att äta iaf jag som måste äta så mycket för att gå ner och med de hungerskänslor jag saknar är det inte lätt Rynkar på näsan Många tror att jag ätter jätte portioner och bara öser i mig mat och godis hela tiden.

Äggmjölk Tungan ute jätte gott i kaffe och tee där jag anväder det. Kom ihåg förra svängen med LCHF att jag tillslut tycker det var godare med äggmjölk än grädde. Fördelen är ju att det inte finns så mycket kollisar i äggmjölk som i mjölk och grädde och jag gjärna vill ha mycket av den vara i kaffe och tee.

Prova det är gooootttt Skrattande

#7 Knaster kul att du tittar in Skrattande jo att läsa vad andra äter ger en ispiration och påminnele om vad man behöver köpa. Sesambröden bakades igår gott att ha något att lägga smöret och pålägget på det blir att göras flera ggr Glad

Emea67
0

Måndag

Frukost 3 ägg the m äggmjölk och kokosfett + kaffe m äggmjölk

Mellanmål sesambröd med smör oxt o gurrka

Lunch brie ost och tee m äggmjölk o kokosfett x2 för jag frös

Middag stekt korv m beasås.

Är inte hungrig men tror jag ätit för lite idag vet hur jag är Obestämd ska nog hitta på något innan jag går och lägger mig.

Måste komma ihåg att köpa magnesium, börjar få ordentliga kramper i muskler, och D-vitamin så jag håller mig frisk i höst o vinter Cool

Emea67
0

Glömde skriva att idag har jag verkligen en metallsmak/känsla i munnen Tungan ute

marikard
0

Jag vill också säga lycka till .. Såg denna tråd först nu.  Du kommer ha många vänner här som stöttar dig på vägen.

Emea67
0

#11 marikard

Tack!

Detta är ett härligt forum Skrattande

totten
0

Välkommen!

Visst är det kul att läsa vad andra äter och bli inspirerad!

Emea67
0

Ja det är roligt och informativt och peppande att vara här och läsa Skrattande

Bara det att man blir fast och tiden rusar iväg Skäms och annat blir lidande men det går väl över, NOT!!!

kaisakavat
0

Roligt att du är tillbaka! Och duktig är du! Glad

Och - nu är jag 'inskriven' i din tråd!

Emea67
0

#15 kaisakavat kul att du titar in  Glad

Wenn
0

Emea 67

Lycka till !

Jag har åxo börjat om efter lång tid.

Sesam bröd låter gott, men jag vågar inte äta något bröd alls .

Helena

Emea67
0

# 17 Wenn kul att du hittat hit med Skrattande

Som tur är har jag inga problem med bröd så jag kan äta det men har inte vågat pröva att baka några "god saker" vet att jag triggas igån direkt, tror jag.

Har en chokladkaka i kylen som jag ätit utav 70% men den låter jag konstigt nog vara…..hm….undrar varför jag älskar choklad!

Iaf har det gått bra idag också Glad ätit bra tror jag, men fått i mig lite grädde eller ganska mycket för jag vill ha mycket mjölk eller grädde i kaffet o teet och äggmjölken tog slut. Måste göra nu innan jag går och lägger mig så jag har imorgon bitti!!

Fortfarande metallsmak i munnen olika intensiv under dagen, men det sk ju vara possitivt om jag inte missminner mig.

Emea67
0

Trött och lite ont i kroppen.

Har jobbat hela dagen till och från. Om jag inte varit ute på jobb har jag varit ute med hunden, förberett sonens matsäck för i morgondagens resa till Astrid Lindgrens Värld med skolan, packat hans väska och lagat mat har varit och handlat ocksåSkrattande

Hemkommen för ca 30 min sedan. Ätist har jag gjort men nog inte tillräckligt men är inte hungrig! Ska nog stoppa i mig lite brie ost till mitt glas vin jag unnar míg idagSkäms

kaisakavat
0

Oj, du kör hårt!

Ta hand om dig.. vila och en ORDENTLIG ostbit! I min värld är ost = kött!  Glad

Låter gott med vinet.. hade gärna smuttat på en slurk själv, men har inget hemma alls i den vägen. Så jag kör myntate istället.. och ost.

Emea67
0

kajsa lite mör i kroppen idag men vad gör man inte för barna Glad

Fick i mig lite ost men var inte hungrig och då är inte alltid lätt att äta.

Vinet gjorde gott dock Oskyldig

Annars känner jag mig lite mör i kroppen efter igår men men vila får jag kanske göra till helgen.

Tror att jsg inte väger mig på ett tag och hoppas jag kan hålla det. Det viktigaste just nu är att jag har kommit in igen i LCHF tänkandet och att jag får i mig tillräkligt med mat!

Nä nu måste jag jaga på sonen så att vi kan packa det sista och åka.

Ha en skön dagKyss

Emea67
0

Skrev aldrig igår men var himla trött!

Jobbade på som vanligt och sedan på eftermiddagen var jag och fotograferade boobsen tillplattade Flört 5 mil dit klar på 15 min och 5 mil hem igen Skrikandes som tur var har jag en kompis som är 4 dagar äldre än mig som fått tid nästan samtidigt så vi samåkte och löste problem och hade det trevligt Glad

Äter ja det gör jag men måste få en bättre rutin.

Zepp delade med sig av det  här blogg inlägget av Anna Hallén som gav mig en regäll tankeställare. Skönt att jag redan har tagit beslutet att inte stå på vågen ett tagSkrattande

Just nu har jag en fläskstek i ugnen, första gången jag gör något sådant så jag hoppas det blir gott!

Snålvattnet rinner redan Tungan ute

Emea67
0

Fläsksteken blev god men kan nog bli godare! Detta var ju första gången jag gjorde den och det var på ytterfile med fett på men kanske ska söka efter annan bit från grisen. Har ätit för lite fett ich dricka tee med kokosfett nu vet jag inte om jag vågar då jag hört att viss piggnar till av den och nu är det kväller och jag behöver min skönhetssömn OskyldigFlört

Emea67
0

Lite mycket nu Skrattande Denna vecka lite extra tuff, mkt jobb + kvälssaktiviteter men det är kul.

Har inte gjort avsteg men äter nog förlite! Blir ju aldrig hungrig, blev jag inte på kolhydrat stinn kost heller men vart i allafall grining och blev matt när det gått förlångt så jag visste jag måste äta! Men nu räcker att jag stoppar något litet i mun som är fett så håller jag mig bra. Skönt det men blir för lite matSkäms

Ikväll blir det fisksoppa hos en "kolega" och så blir det lite vinSkrattande men tänkt äta lite innan jag åker iaf lite utav min fläskstek m smör på Tungan ute gu så sott och håller mätt!!!! Måste köpa nytt kött !!

Nu vet vi iaf att jag lever och inte har gjort avsteg, ok vin då men det räknar jag inte som svsteg utan det är en njuuuutning!

kaisakavat
0

05:19!!! Hej å hå - du e tidig du!! Tungan ute

Roligt att det funkar bra! Duktig är du. Glad

Du vet kanske det - men fläskstek kan man steka/koka längre än kokböcker säger man ska. Mört och gott blir det. Och så gegga in salt och andra kryddor i god tid innan man seker, helst dan innan tillagning.

Och fisksoppa.. gott. Det var länge sen jag gjorde det. Tack för tips! Tror jag snor ihop en och bjussar polarna i em. Som jobbar och sliter, blir bra för dem att slippa tänka på middag själv.

Trulte
0

Hej Emea67 och välkommen tillbaka jag började om också,  i mars. Har också ett antal kilon att gå ned.

Emea67
0

Kajsa- morgonpigg är jag åker hemmifrån vid 05.30 stiger upp vid 04.20 ibland så ligger jag och znooosar till 04.30 Flört

Fisksoppan var jätt god men lite mager och innehöll lite potatis men det var ingen fara det triggar inte igång mig och jag tycker om pära ja Skrattande och det fanns aioli som jag öste på och njöt. Så  drack vi lite vin….hmmm…eller lite mera än lite Oskyldig iaf. vi hade skita roligt.

Måste läsa på mer om fläskkött känner jag, tips om bra bitar att använda?

Trulte - kul att du har hittat hit till min lilla tråd Glad och tack för välkomnandet tillbaka!

Jag har inte stått på vågen över en vecka nu, känner mig stolt, och tänker fortsätta så.

När vi satt och åt igåt så bjöds det ju på vitlöksbröd och jag tackade nej. Då frågade en av tjejerna är det för att du inte gillar eller äter du LCHF?!

Det var en fråga man inte fick förr när jag åt denna kosten utan folk tyckte jag var jobbig men nu var det bara glada miner Skrattande Så skönt! Dessa är ju nya vänner men med en sund inställning och peppande nu ska de ha med mig på spinning och annan träning! Så kul att de peppar mig och drar med mig. Små och nätta är de och jag väger säker dubbelt så mycket som de. Känner att de bryr sig om mig genuint. Ibland korsar ens väg med nya bekanskaper som en sjänk från ovan. Skrattande

kaisakavat
0

Fläsk: Skinkstek, kotlettrader, karré, bogfläsk, tjocka spjäll..

Glömmer jag nåt?? Obestämd

Stek gärna längre än recepten säger. Blir mört och mums!!

Emea67
0

TackSkrattande

Får hjärnsläpp och teflonhjärna ibland eller ganska ofta känns det som!

Emea67
0

Ja ha inte skrivit sedan i torsdags men hållit mig bra. Ätit för lite men inget onödigt och känner mig mätt  & nöjd som vanligt.

Igår var vi på 50 års fest och jubilaren hade som vanligt lagat all mat själv! Supergott som vanligt och rent från kolhydrater som ligger på sidan och man får välja om man vill ha eller inte.  Sedan efterättsbordert!!! Olika ostar och frukt och kex + 3 olika sorters tårtor. Och ja där åkte jag dit!!!! Marängtrårta bla den bästa jag vet och så j-vla god så jag tog en liten bit och sedan en liten bit till Skäms Jag känner av det i kroppen idag men inget annat trög i huvudet och det är nog endel därifron + vinet kanske och Xante som jag drack lite Oskyldig

Men det är en ny dag och nya möjligheter!

Och jag har inte stått på vågen Skrattande

Emea67
0

Piggare idagSkrattande

Gjorde fläskkarré i ugn i går!!! Prpparerade den med salt peppar och vitlök. La ner den i en stekgryta och fyllde på med vatten nästan ända upp och i med lite gullök och svarpepparkorn fickmkoka upp sedan i in i ugnen i 4 timmar. Kollade till den då och då och fyllde på vatten någon gång. Mycket skeptisk var jag och undrade om jag slängt pengaran i sjön. Sita 1,5 tim så glömde jag bort att kolla var så trött och väntade att kl skulle bli 21 så jag kunde ta ut köttet och sedan gå och lägga mig. Wow vad läcker den såg ut vattnetn kokat bort och det blivit lite svart i bottrn inte bränt. O fy faen vad gott det blevTungan ute mört så att det faller isär.

Nu ska jag våga på mig att koka annat kött på detta vis!

Wenn
0

#31 Jag har gjort samma sak med mitt kokkött i veckan, men gått blev det.

Den här Anna Hallen var det hon som gick  ner mycet i vikt eller blandar jag ihop det.

Emea67
0

Oj vad länge sedan jag skrev Skäms

Det går iaf bra, tror fortfarande att jag äter för lite men blir som aldrig hungrig men mår toppen och orkar jobba på + andra aktiviteter!

Det är lite mycket nu men roligt.

Har börjat träna på SATS spinning och core jävligt skönt för korppen + att jag ska börja styrketräna för att stärka muskler sakta men säkert.

Hade ju intre stått på vågen ett tag blev så himla stressad men vägde mig igår  -1,6 på en vecka och sammanlagy - 5,7 sedan 12 aug så det går ju lagomt takt nedåt Skrattande

#32 Wenn jag vet inte läste bara lite snabbt. Men om jag minns rätt har hon gått ner bra, det finns väl en annnan Anna också som hade en blogg 137 kg någonting? Men det är inte samma tror jag Skäms

Nä nu måste jag iväg och jobba igen ha en bra dag alla!

kaisakavat
0

Attans vad bra det går!

Avundsjuk på dina tappade 5,7! Tungan ute

Din stek låter ju helmums åxå. Bekvämt när det sköter sig självt, men jag måste ställa timer, annars skulle jag tappa bort tiden.

Emea67
0

Hej hej!

Här hinner jag inte skriva så ofta men men någon gång ibland måste jag för att peppa mig själv.

I helgen var sockermonstret och hälsade på Tyst brukar inte bli sugen och kan avstå. Men i fredags köpte jag lite yogurtmandel Skäms och i lördags bakade jag och sonen en kaka min mamma bakade när jag var liten med chokladglasyr på, jag fick en flaxh back om hur god glasyren va och att jag alltid fick slicka bunken och så gjorde jag även i helgen sen var det kört!!!!!Gråter Så har ätit sånt som jag inte ska äta både lördag och söndag men inte gått helt överstyr iaf.

Men idag är en ny dag och in på gamla hederliga banan igenSkrattande Jag vet att jag kan och att jag är värd att äta bra! Vågen skippar jag denna vecka för att inte bli allt för nedslagen och konsentrerar mig på att äta bra!

Hoppas att allt är bra med er andra!

<= KRAM =>

kaisakavat
0

Sånadär smak- (och doft-) minnen - de kan minsann ställa till det. Jag har en supersöt äggulekräm som jag tidigare hade i tårtor, som spökar

Men strunt i sånt - nu är du (vi) på motorvägen igen, flyger fram på smörade galoscher och mår fint.

<= KRAM TILLBAKA =>  Skrattande

Emea67
0

# 36 Tack för stödet Skrattande

Jora idag har det gått bra bara ätit förlite men ska nu inmundiga något bara för att jag måste få upp kalorierna Foten i munnen

Emea67
0

Det var några år sedan jag skrev här!

Varit många snedsteg och gått upp en massa 😭

Men nu tar jag nya tag igen, skam den som ger sig!!!

Mitt problem som jag skrivit förut är att jag inte har hungerskänslor och att jag äter för lite. Men nu har jag hittat en app där jag fyller i vad jag äter och har koll att jag äter tillräckligt mycket och jag kämpar med det! Tror nog att jag äter dubbelt så mycket som jag gör annars. Men redan efter 2 dagar syns det på vågen 😉

Och att gå på toa och göra nr2 är bättre än med en massa onyttiga kolhydrater!

Ha en bra dag!

Emea67
1

Gårdagen gick bra fick i mig tillräkligt med kalorier och bra mat.

Åt marinerad vitlök igår och seranskinka. ¨Måste kolla vitköken vad den innéhåller då jag känner att jag är svullen i kroppen + lite ont i magen 😕Seranon är köpt i charken och ingen innehållsförteckning men vad kan den innehålla som gör att jag känner så här?

Löfte till ig själv att kolla innehållsförteckningen när jag inte lagar mat från scratch!

Sindri
0

#39 av Emea67 

Tyvärr innehåller nog Serranon socker. Jag har endast hittat en enda sorts skinka som inte innehåller det, och det är en prosciutto från Paul Egget, köper den på Coop.

Och om du frågar i charken så kan de gå och titta, ibland finns det i vågen och genom att skriva ut en etikett kan man se innehållet. Tipsa din butik om det annars.

Emea67
1

#40 Sindri

Tack för infon, ska be om detta nästa gång!

Men det är nog inte sockret som jag reagerar på om det inte är något annat djävulskap i också.

Har skrivit upp alla Enr från den marinerade vitlöken! Så här brukar jag reagera på mjöl! Men det kanske är något annat också  😭 

Ska kolla upp de snart och lägga till handlingarna!