Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2245 ggr
susanne.s
0

Roligt sagt

När jag och min väninna satt och pratade om kolhydrater och bra eller dåligt osv så var hennes 8 åriga dotter med och lyssnade lite förstrött fast hon samtidigt tittade i en tidning. När vi började prata om att man blir lugnare till sinnet när man äter mindre kollisar och mer fett och kött så reagerade hon och sa: Ja men det fattar jag med va. Kolla på lejonen dom bara ligger typ medan kaninerna dör av rädsla bara man stampar till vid buren ju.

Jag vet inte om hon fattade att vi pratade om människor men visst ligger det nåt i vad hon säger. Finns det coola vegeterianer i naturen? Skulle vara kor då kanske?

Mervi
0

Skrattande

Shawy
0

hihi….barn är ju bara för goooa.

maxiq
0

Av barn och dårar får man höra sanningen, heter det ju!

Anterrabae
0

Maxiq: och av alkisar…

Den var jätterolig susanne!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Gunnilla
0

Vilken liten klok tjej! Hon drog ju egna slutsatser.

Skadlig
0

Coola vegitarianer… finns det något coolare än sengångare eller koalor, naturens egna haschpundare?

Kanske mer en fråga om att kunna välja när man ska vara aktiv? Kaniner är nervösa medan lejon gör andra nervösa :)

korseett
0

haha då är jag ett lejon medan min man är en kanin- stackarn

susanne.s
0

#6 Vi här på sajten gör väl folk (livsmedelsverket tex.) nervösa : )

Margareta
0

Kul tråd det här…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Mitt barnbarn 8 år frågade mig om jag visste att spyflugor lägger ägg på kött och fisk om det ligger framme. Visst sa jag till henne men de lägger nog ägg även på din vegetariska mat om den ligger framme och flugorn surrar i rummet. Men nej det trodde hon inte, det var bara det äckliga köttet som flugorna ville åt. Hon är verkligen en 100% vegetarian. Skulle aldrig smaka på något kött. som väl är så äter hon ägg och ost.

parsley
0

Smart tänkt. Coola växtätande djur har utvecklat något annat försvar än flykt för att överleva. Kor är lugna för att människan har avlat fram lugna kor.

maxiq
0

Kor är söta och har en intelligent blick! Sådetså! Om det skulle växa bacon i hagarna skulle de nog hellre äta det!

Amiechan
0

tja, kilar det förbi en slö råtta så nog tar kossorna den som komplement :)

zeretki
0

Åhh, jag älskar verkligen kossor! Dom är säkert smarta, äter det dom är gjorda för. :)