är det här en bra nivå
Tror proteinet kan vara lite lågt men det beror ju också på den totala energimängden!
proteinet brukar ligga liite högre sisådär 20 procent

Jajo.. det där är nog grejt o smutt på alla sätt o vis.. men det kräver oxå att man äter riktig mat.. vilket jag tror är viktigare i längden!
Hur som helst.. du tvingar kroppen att gå över till olika former av fettförbränning.. finns lixom inte så mycket annat att förbränna då.. såvida kroppen inte använder protein som stor energikälla.
Såå.. kör du så stenhårt.. snåla inte på proteinet.. ligg hellre på 25-30E% protein under omställningen och minst i tre månader.. såvida du tänker köra så hard core en längre period!
Sen så.. hur mycket äter du.. även anorektiker kan ha en sådan fördelning.. då är det inte lika bra längre!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
heheh neråjag e ingen anorektiker ,men jag gick upp 5 kilo då jag fick lov o äta kortison för microskopiskcollagenkolit , så jag tänkte ha bort dom 5 kilona i alla fall sen blir jag lite mindre restriktiv,jag kör ofta kaarre el bacon eller skinka eller hemodlad kyckling cremefraicheputtrad strimlad vitkål ,en klick Bregott rakt i munnen då o då ääälskar smaken ,,ägg i alla former med smör o majonäs, mycke kaffe o the,, äter bara riktig mat ,ost me smör till kaffet
lusläser innehållsförteckningar ,får nog börja me förstoringsglas snart dom blir mindre o mindre
inget som helst bröd , o inget socker,, njae föresten nån gång kan jag röraihop en schokladpudding på ((sucketter)) kakao o grädde ,men godissuget e så gott som borta,,, så d blir mycke sällsynt
äter mej mätt ,,har kommit dithän nu att suget e borta, men blir hungrig o då äter jag,, ,,läser o läser o läser allt jag kan komma över,, ja just de koliten är bra o jag har slutat me kortisonet
hur ska man räkna gram e 20 gram på en dag bra hur högt kan man gå ,,, vad händer om man får i sej för lite protein
ja jag e 167 o vägde efter kortisonkuren 70 kilo har fått väck ettoetthalvt (hoppas jag ) de svajar ju dag från dag,,
För lite protein gör att musklerna tar stryk. Du ska tänka ca ett gram per kilo kroppsvikt. I ditt fall då RUNT 70 gram vilket ger drygt 300 gram kött/fisk/fågel/ägg.
Du blandar gram och procent… det är inte gram du ska ha runt 20 alltså!! Men du ska ha MER än 20%… gärna 25-30 som Zepp skriver.
okidoki får se till o få mer protein då ,dom muskler jag har vill jag ju ha kvar.. måste kanske skippa de gröna då till en måltid för o orka mer protein,,,
ja en del skriver om procent o en del om gram så de går runt i huvet ;) så därför blandade jag ;),, för o fatta skillnaden,
just nu då jag kör strikt så räknar jag för att verkligen ska ha väck de fem extrakilona
älskar ägg så de får bli fler sådana ,
För hela dagen eller hur menar du? För hela dagen räcker kanske fettet till men proteinet är ju nästan hälften av ditt behov. Hur mycket kalorier blev det?
de va bara frukostlunchen detta o de e 1000 kalorier
tillkvällen då jag blir hungrig blir de väl en hamburgare på rent kött lite vitkål 2 ägg majonäs o Bregott ,under dagen åker de nog ner en o annan matsked Bregott .puttrar vitkålen i lite cremefraiche
för ska man inte se de hela på ett dagsintag av proteiner ,,,, ???
Jo det är klart att man ska, lika mycket till så är det nog bra! (var bara orolig att det var det hela 😉 ) Om du klarar så mycket fett… Jag brukar nog landa på ungefär 75 E% fett. 22 proteiner och resten kH
jag har alltid älskat fett ,, så denna mat e lysande för mej
ja jag tror jag börjar få balans i de hela, o nu vill jag gå ner de överflödiga kilona också ;)…. räkna e inte så kul men just nu en liten tid räknar jag för de e så lätt o glömma lite av varje ;) 
som tonåring vägde jag 63,, dit lär jag väl inte komma ,men 65 i alla fall tycker jag,,70 känns inte bra ,,dom är i vägen o tynger knäna
nu e jag 67 så jag får acceptera lite gumfläsk kanske, de sägs de e extra svårt o få bort,, så jag kämpar på ,tack för engagemanget ,, återkommer o berättar hur de går