Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4035 ggr
yla wood
0

är det här en bra nivå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag ligger ungefär såhär till nu  är det bra ????

Orakletidelfi
0

Tror proteinet kan vara lite lågt men det beror ju också på den totala energimängden!

yla wood
0

proteinet  brukar ligga  liite  högre  sisådär  20 procent

Zepp
0

Jajo.. det där är nog grejt o smutt på alla sätt o vis.. men det kräver oxå att man äter riktig mat.. vilket jag tror är viktigare i längden!

Hur som helst.. du tvingar kroppen att gå över till olika former av fettförbränning.. finns lixom inte så mycket annat att förbränna då.. såvida kroppen inte använder protein som stor energikälla.

Såå.. kör du så stenhårt.. snåla inte på proteinet.. ligg hellre på 25-30E% protein under omställningen och minst i tre månader.. såvida du tänker köra så hard core en längre period!

Sen så.. hur mycket äter du.. även anorektiker kan ha en sådan fördelning.. då är det inte lika bra längre!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

yla wood
0

heheh   neråjag e   ingen  anorektiker  ,men jag  gick upp  5  kilo   då jag fick  lov o  äta kortison  för microskopiskcollagenkolit , så jag tänkte ha  bort  dom 5  kilona i alla fall  sen  blir jag  lite mindre restriktiv,jag kör ofta kaarre el bacon eller skinka eller hemodlad kyckling  cremefraicheputtrad  strimlad vitkål  ,en klick Bregott  rakt i munnen  då o då ääälskar  smaken ,,ägg  i  alla  former med smör o majonäs, mycke  kaffe  o  the,, äter bara riktig mat  ,ost me  smör  till kaffet

lusläser innehållsförteckningar ,får nog börja  me förstoringsglas  snart  dom  blir  mindre o mindre

inget  som helst bröd , o  inget socker,,  njae  föresten  nån gång  kan jag röraihop  en  schokladpudding   på  ((sucketter)) kakao o grädde ,men godissuget  e  så  gott  som borta,,,  så d blir mycke sällsynt

äter mej mätt  ,,har  kommit  dithän nu att  suget e  borta, men blir  hungrig o då äter jag,, ,,läser o läser o läser  allt  jag kan komma  över,, ja  just de  koliten  är  bra o  jag har slutat me kortisonet

hur  ska man  räkna gram   e    20 gram  på en dag bra hur högt  kan man gå ,,, vad händer om man får i sej för lite protein

ja  jag e   167 o vägde  efter   kortisonkuren 70 kilo har fått väck ettoetthalvt  (hoppas jag  )  de svajar   ju dag från dag,,

Orakletidelfi
0

För lite protein gör att musklerna tar stryk.   Du ska tänka ca ett gram per kilo kroppsvikt. I ditt fall då RUNT 70 gram vilket ger drygt 300 gram kött/fisk/fågel/ägg.

Du blandar gram och procent… det är inte gram du ska ha runt 20 alltså!!  Men du ska ha MER än 20%… gärna 25-30 som Zepp skriver.

yla wood
0

okidoki  får se till o  få  mer  protein då ,dom muskler jag har vill jag  ju ha  kvar.. måste kanske  skippa de gröna  då  till en måltid  för o orka  mer protein,,,

ja   en del  skriver om procent o  en del om gram  så de går  runt i huvet ;) så därför  blandade  jag ;),,  för  o  fatta  skillnaden,

just nu då jag kör  strikt  så  räknar jag för att  verkligen ska  ha väck  de fem  extrakilona

älskar ägg   så de får  bli  fler  sådana ,

yla wood
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här fick jag alltså till proteinet ser de bättre ut??? måntro ?? gjorde  en  äggröra  av dessa  ingredienser,,, fast orkad inte äta upp  allt  men tar de  sen de som blev kvar

man  måste ju  räkna  o kolla  lite för att  de  inte ska  bli fel

Orakletidelfi
0

För hela dagen eller hur menar du?  För hela dagen räcker kanske fettet till men proteinet är ju nästan hälften av ditt behov. Hur mycket kalorier blev det?

yla wood
0

de va  bara  frukostlunchen  detta   o de  e  1000 kalorier

tillkvällen då jag blir hungrig blir  de väl en hamburgare  på rent kött  lite vitkål 2  ägg  majonäs o Bregott  ,under dagen åker de nog  ner en o  annan  matsked Bregott .puttrar  vitkålen i  lite cremefraiche

yla wood
0

för   ska man inte  se de hela   på ett dagsintag  av  proteiner ,,,, ???

Orakletidelfi
0

Jo det är klart att man ska,  lika mycket till så är det nog bra! (var bara orolig att det var det hela 😉 ) Om du klarar så mycket fett… Jag brukar nog landa på ungefär 75 E% fett.  22 proteiner och resten kH

yla wood
1

jag  har alltid  älskat fett ,,  så  denna  mat  e  lysande för mej

ja jag tror jag börjar  få balans  i de hela,  o nu vill jag  gå ner  de  överflödiga  kilona  också  ;)…. räkna e  inte så kul men just nu  en liten tid  räknar jag för de e  så  lätt  o  glömma  lite av varje  ;) Funderar

som tonåring vägde jag 63,,   dit lär jag väl inte komma  ,men 65 i alla fall  tycker jag,,70  känns inte bra ,,dom är i vägen o  tynger knäna

nu e jag 67  så jag får acceptera   lite gumfläsk  kanske, de sägs de e  extra svårt o få  bort,,  så jag kämpar på ,tack för   engagemanget ,,  återkommer o berättar  hur de går