Milda-reklamen gör mej ledsen
Vad ska man göra åt sånna här reklamer? I Mildas reklam säger de: nått i stil med "Milda innehåller sådant fett som barn behöver för att växa".
Man blir ju bara så ledsen/arg/irriterad. Vad ska man egentligen göra?
Har en stark lust att försöka stämma dessa bedragare. Dessa företag. De ljuger och förstör folks hälsa för egen vinnings skull. Der borde vara straffbart!
Blir bara så upprörd över sådanna typer av reklam. Framförallt Mildas.
Vad gör man?
Särskilt sorgligt tycker jag att det är en liten pojk som är mitt i lyckan att kunna läsa och ta till sig en text själv - och läser sig till att Milda "innehåller precis sådant som små barn behöver för att växa"…. och har han läst det "så är det ju sant".
Urk.
Ja, hur kan man få säga så när man inte ens får marknadsföra mat som LCHF????
Får man inte säga att Omega3 är bra för barns hjärnor, så…

Vi har ingen tv så mycket av reklamen slipper jag men just den här råkade jag se igår och blev precis lika upprörd som du 

Att milda innehåller bra fetter stämmer ju, vegetabilisk omega 3 kan vi visserligen inte tillgodogöra oss mycket av men den är essentiell. Det är också omega 6. Men tyvärr "glömmer" de att nämna att någon större konsumtion av milda kommer leda till att omega 6-kvoten blir alldeles för hög.

#5 jaså? Jag som var säker på att milda var ett sorts margarin.. 
Eftersom Mildareklamen bara återger det SLV själva tycker och tänker så har de inget emot reklambudskapet. Att de gav sig på LCHF- och Äkta vara-märkningarna beror på att de säger att SLV har fel och så gör man bara inte, de är ju en myndighet…
Jag har inte sett reklamen - eller kanske sett, men inte lyssnat! Men det är upprörande att se vad Ni skriver…
Margarin är helt klart en "bov" för både kroppen och miljön. Finns ett inlägg om just margarin här sedan förut, och där tipsades det om en A-uppsats som en jordbrukselev skrivit.
Läs den och begrunda! Finns det något tvivel om att denna produkt är "onyttig"?

I reklamen säger man: "Milda innehåller livsnödvändiga fetter som barn behöver för att växa och utvecklas normalt".
Jag kan inte tänka mig ett mer effektivt sätt att tvinga osäkra småbarnsföräldrar att köpa just Milda.
Skrämmande!
Jag har hört, läst någonstans att mjökreklamen inte får hävda att mjölk ger starkare tänder! Är det någon skillnad!? Får reklam påstå något som inte är sant.?

Nej reklm måste komma med sann fakta. Undra om Mildaa har forskningsbevis på det de hävdar.. Inte så troligt
Någon som sett Mildas senaste reklamunder som de iaf kör på nätet? De gör knäck med 2 dl sirap och 2 dl socker men det är ju helt ok eftersom man dyngar i 2 dl milda "matlagningsgrädde" typ och 2 msk flytande margarin. Inte för att de säger att det är bättre med de signalerar det iaf…. Duh