Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3870 ggr
subcalva
6

Matt Stones bok Diet Recovery

OBS det här inlägget är inget för den som tycker att LCHF är det bästa som finns utan är riktat till de som känner att de har problem med att få det att funka fullt ut och är intresserad av att läsa mer förklaringar till varför det kanske inte funkar.

Just nu kan man ladda ner Matt Stones bok Diet Recovery helt gratis från Amazon och enligt MS kommer alla hans böcker att finnas gratis ett par dagar då och då. Han har tagit ner sin blogg - jag gissar att det är för mycket där som han inte längre tycker stämmer - och istället kommer han ersätta den med månatliga nyhetsbrev där man bl a kommer att få reda på när böckerna är gratis. Det här är den första versionen av Diet Recovery och jag vet inte hur mycket den skiljer från den uppdaterade tvåan som jag själv har köpt. 

Diet Recovery free starting Black Friday!

_Diet Recovery, my original book on raising metabolic rate (updated in September), is now completely free through midnight pacific on December 3. It is my pleasure to bring it to you for free. I ask for two small favors in return:

Tell as many people as you can about the free book while it's free. Just about anyone with an interest in health will get some good value out of this book, so please don't hog it all to yourself.
Please leave a short review of the book after you are done reading it. The more reviews, the more people will take notice of this book and give it a try.
My information may not be suited for everyone, but there are literally millions out there in dire metabolic shape that have never heard of Matt Stone, and whose life could be dramatically improved if they were to find out about this book. Please share it and review it to help it get in those people's hands._

Länk till Amazon

Zepp
7

Näe.. det är nog inte så konstigt.. byter man diet oftare än jag byter kalsonger blir det lite inaktuellt med tiden.

Om man dessutom hävdar att senaste dietbytet löst problemen med föregående diet så undrar man mest hur det står till under pannbenet.

Dvs trovärdigheten är mindre än noll.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

subcalva
6

Men Zepp, byter du så sällan 🤔

Nä skämt å sido, men det märks på den slutledningen att du inte följt Matt Stone särskilt väl. Men å andra sidan ingår du ju inte riktigt i målgruppen då du är nöjd med din variant av LCHF. Jag riktar mig som sagt till de som har problem av olika anledningar. 

Som jag skrivit tidigare i olika trådar fick jag själv problem med frusenhet främst i händer o fötter och som en följd därav kramp i fötterna så fort jag spände dem minsta lilla. Yoga var inte kul under den perioden. Jag fick också högre puls vid ansträngning plus att jag vaknade på nätterna med bultande hjärta som om jag haft en mardröm och väldigt svårt att somna om.

rosevin
0

# 2 Jag skulle vilja veta vad Matt stones diet går ut på. Kan du berätta lite?

Zepp
2

Det varierar från gång till annan.. så det lär passa de flesta!

subcalva
6

Matt Stone inriktar sig på att höja ämnesomsättningen och han har lagt ut en video på sajten där han berättar kort om vad det går ut på. 

180degreehealth

[tick]
5

#4, vill du utveckla lite eller nöjer du dig med att raljera? Jag får hålla med subcalva om att det inte riktigt låter som den bild jag fått av herr Stone.

Zepp
4

Då har du inte studerat hans blogg särskildt väl!

Helt ovetenskapligt sitter han på sin kammare och hittar på en massa fantasier!

Men.. det är väl därför han tagit bort bloggen.. så ingen skall kunna se alla hans motsägelser.

Han är en av dem som ställer till med elände i kostdebatten med sina fria fantasier förklädda med en vetenskaplig dräkt.

Finns nog bara en sak han och jag är överens om.. man skall f*n inte pyssla med dieter.. man skall äta riktig mat!

hemul
6

Ska det tolkas som att du har lagt av med LCHF eller att du anser att bara det som tillåts i LCHF, i de mängder som tillåts i LCHF, är riktig mat?

Zepp
0

Nr1 är att äta riktig mat.. nr2 är att inte äta mer kolhydrater än vad man tål/behöver.. om man har problem med metabola syndromet/hyperinsulinemi.

Man kan äta riktig och hälsosam mat utan att äta LCHF!

Man kan dessutom antagligen äta skitmat när man äter LCHF.. men valet är varoens!

Duvet.. det är inte alla som behöver äta LCHF?

subcalva
2

#7 Zepp, fast jag som läst alla hans blogginlägg i mer än fyra år hävdar motsatsen och säger att det han kommit fram till är mycket väl grundat på den vetenskap som finns kring kost. Dessutom tycker jag det är strongt gjort att peka på de misstag man gjort på vägen, precis som han gjort på sin blogg och nu gör i sina böcker. Jag har svårt att tro att han inte fortsätter i samma anda i sina nyhetsbrev.

Beate
0

Tack för tipset!