Någon som använt oxytarm?
Jag undrar om det är någon som använder/har använt oxytarm?
Funkar det? Är det bara bluff?
Om man är hård i magen tex
är jag hård i magen så tar jag ett par matskedar kokosfett, sen är det problemet löst..
tänk på att dricka vatten under dagen, det hjälper magen. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag testade Oxytarm för länge sen, men minns inte det som någon sensation eftersom jag inte fortsatte. Jag använder kokosfett regelbundet och då uppstår inte problemet. Missar jag tex under en resa är det bara att börja om. Regelbundenhet i förebyggande är det viktigaste. Räcker inte kokosfett i början kan man ta den lite dyrare MCT-oljan. Den är ännu mer koncentrerad och lite effektivare, på mig vrider den om direkt…
Numer pensionär i Nynäshamn
För mig funkar psylliumskal vare sig jag är trög eller lös. Det verkar normaliserande. Kommer jag ihåg att ta en dos i vatten (upp till en msk) var dag så har jag inga problem åt något håll och har jag glömt och blivit hård eller lös så fixar det till sig om jag börjar igen.

För mig funkar det med en handfull nötter om dagen!
Verkar som om en hel del passerar rakt igenom?
Min mor som är 80 älskar sina loppfrön, som hon tar till sin youghgurt/fil varje morgon.. de får hennes toalettvanor bli så att man kan ställa klockan efter dem!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag tar oxytarm en gång om dagen efter att ha provat allt som rekommenderas mot förstoppning, linfrön, psyllium, kokosfett osv… Jag dricker en fettkaffe varje morgon och tar oxytarm på kvällen och det hjälper mig. Det innehåller ju bara magnesium och vitamin c så det är ju inget farligt. Jag klarar mig inte utan det :)
Innehåll oxytarm
Ingredienser
Magnesiumhydroxid, förtjockningsmedel (E460) , askorbinsyra, citrusbioflavonoider, klumpförebyggande medel (E470b), ytbehandlingsmedel (E464, E414, E553b, E570)
fast det finns kanske flera sorter?
Nej det är nog bara den. Okej, kanske inte "bara" c-vitamin och magnesium men då jag provade olika saker i över ett halvår fram till att jag hittade oxytarm så tänker jag stå ut med lite e-nummer :)
nej men jag menade mest att det inte är rent magnesium och ren c-vitamin, ifall någon kanske tror det ska funka lika bra. Antar att det inte blir den här kemiska reaktionen som tydligen gör susen om man inte har exakt rätta ingredienserna!