Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2161 ggr
susanne.s
0

OT Kan ni hjälpa mig?

Jag har blivit drabbad! I går upptäckte jag att jag hade fått en hemorrojd!!! Ont gör den och …ni som har haft vet vad jag pratar om. Jag är tacksam för alla tips och råd om hur jag ska bete mig. Jag har varit till apoteket och köpt salvan Xyloproct. Där sa man att det fanns en annan som hette Alcosanal också. Är det någon av er som provat? Vilken är bäst? Alla råd mottas med tacksamhet.

Mervi
0

Xyloproct är absolut bra. Brukar hjälpa snabbt, jag har haft detta elände före LCHF men inte nu när jag äter rätt.

susanne.s
0

Jag har INTE ätit rätt under semestern! :(

zeretki
0

Jag som haft otroligt mycket magproblem har också råkat ut för detta. Xyloproct funkade bra för mig.

Kan man inte använda Xylocain som smärtstillande också?

susanne.s
0

Jo hon sa det men det innehåller smärtstillande i Xyloproct. Jag vill att den ska försvinna nu….

Mervi
0

susanne.s det går snabb över med salvan du har köpt. Kram!

Lika bra att äta rätt och mycket fett och använd salvan nu direkt.

susanne.s
0

Tack för hjälpen jag hoppas att det blir ett kort lidande.

KRAMAR

problembarn
0

Jag har fått ganska så omfattande hemorrojder vid mina förlossningar. Sårskilt under den första som inte var så där helt lyckad… då tog barnmorskorna sådan salva xylocain eller någon annan sammandragande och masserade hemorrojden rejält. Det var ungefär lika pinsamt som det låter… ganska smärtsamt dessutom men den drog i hop sig supernsnabbt tack vare massagen! Absolut värt att testa, fasta ganska så hårda nypor för att få bort det koagulerade blodet ur åderbråcket.

Lycka till!

susanne.s
0

Å…låter inte skönt men jag ska massera. Är det koagulerat blod som ska lösas upp. Det viste inte jag. Tack.

problembarn
0

Ja typ nå't sån't om jag minns rätt. Det är ju som ett bråck som fylls med en liten blödning om jag är rätt underrättad… så det gäller att få bort blodet.

Som sagt, Lycka till!

susanne.s
0

Låter som om jag får en trevlig sysselsättning  i kväll : )

Amiechan
0

:D

Galghumor när den är som bäst ;-)

NancyAlke
0

Jag har en tarmsjukdom och drabbas ofta av såna där åkommor. Det läkaren skriver ut då är just Xyloproct så det är nog det bästa. Det finns suppar också, som man kan ha i när man går och lägger sig… känns som de verkar längre men vet inte om de är receptfria.

Mervi
0

Man kan köpa dem receptfritt.