Vad har hänt?
Jag förstår ingenting???
Har ätit rätt så strikt lchf sedan augusti 2006. Gick ned till 56-57kg, drygt 15kg. Vilket jag tyckte var en bra och lagom vikt (164cm). Åt mycket fett, t.ex. alltid grädde i kaffet mm.
Den senaste tiden har jag "slarvat" - ätit mycket ute, hos vänner, föräldrar mm. Ingen av dessa vet något om min kost… Därmed har det också blivit mer kolhydrater och mindre fett i kosten, samt en liten kaka här och en liten där - dock utan att överkonsumera. Detta har pågått mer än 2månader. Vad har då hänt? Jag har gått ned så att jag väger 53-54kg (med kläder på…). Sover mycket, mycket bättre än tidigare och är inte alls trött om dagarna (som jag var tidigare). Har inte heller fått något godissug. Vad har hänt? Är det någon som kan förklara?
Det är sommar och du blommar ut? :D
Du mår kanske bättre på en liten högre mängd kolhydrater (typ "Optimal Diet") ?
#1 Man skulle kanske kunna säga att jag hållt mig till gi nästan. Kanske jag, som du säger, mår bättre av högre intag av kolhydrater!? Men jag äter absolut inget socker…
Tja, du åt rätt strikt ett tag och då kanske kroppen vänjer sig vid att släppa fett. Jag har en teori om att vissa måste äta fett i omgångar och sedan minska ner fett för att fortsätta gå ner i vikt. :) Vet inte om det är så, men det är vad jag tror. :)

Jag tror som zeretki att kroppen har reparerat sig tidigare så nu är den frisk helt enkelt. Lyckliga du!
Ja här har nåt hänt oxå, tror jag. Min hy är mer "ungdomlig" slätare liksom inte så rynkig på bröstet. ( är ju 50+) och "hyllan" som var rätt så hög har sjunkit ner lite. Och när jag ställde mig på vågen så hade jag minskat 2 kg, men det har ju gått upp och ned hela tiden. Men nu sen i förra veckan så går jag ut med en liten hund varja dag (måndag - fredag) och det kanske bidrar lite. Jag brukar ju ändå gå på promenad varje förmiddag, så det blir ju inget extra med lilla hunden.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
glömde ju att skriva att jag slarvat en del under semestern.
Tror ni att det kan vara så? Att kroppen är reparerad? Att den är frisk nu?
Det är möjligt att det är så. eller frisk o frisk. Den får lite tid att t itu med annat. Jag glömde säga att blodtrycket har minskat, men om det beror på kosten eller att det är sommar och varmt återstår dock att se.