"Pulled cow"?
Vi har kommit att älska Pulled pork i familjen. Någon som har provat att göra det med nötkött? Högrev tänker jag mig skulle gå, men andra bitar som ytter- och innanlår, fransyska o dyl? Köper stora partier gräsbeteskött och skulle gärna prova, eller är det för lite fett i de delarna, tror ni?
Kunde vara roligt som omväxling till vanliga köttgrytor.
Jaa, jag vet inte. Hittade det här blogginlägget där man använt nötstek i alla fall. :) http://undervarttak.blogspot.se/2013/01/pulled-beef-lergryta-paleo-recept.html?m=1
Jättegott! Men framdelsbitar tycker jag är bäst. Till bakdelsbitar lägre temperatur, kanske 75 grader. Lycka till, köttet blir otroligt gott.

Va gott! Det ska jag göra idag Eller över natten kanske är bäst :-)
Agneta
Över natten blir ju bra 🙂
Högrev går jättebra. Vi har enbart kört nötkött eftersom vi köper naturbetat sådant och alltså har frysen full. 100 grader i 9-10 timmar. Fantastiskt!

Bloggen LCHF-gott har ett recept på pulled beef.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Tack för tipsen! Vad härligt!
En gång i tiden gjorde vi ofta kyckling i romargryta - för ofta. Jag har liter svårt för det - tycker aldrig den går att diska ur ordentligt. Tror jag provar med min vanlig gjutjärnsgryta som jag har till grisen.
Kommer också prova med andra djur som hjort och älg när jag får tag på det.
Min första Pulled cow blev bra. Gjorde den på innanlår, men idag gjorde jag samma sak och det gick inte alls att dra isär. Jag var tvungen att skära i skivor, köttet var trådigt och trist.
Innanlåren blir köttfärs i framtiden!
Det är ju sjukt gott att göra vanlig stek eller kanske tjälknöl på t ex innanlår. 70 grader ugn i 5-10 timmar.
Vi köper också en massa nötkött då och då och fyller frysen. Jag gör stekar på det mesta för det är ju godast tycker jag!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Nån som provat att göra 'pulled lamb'? Jag har just köpt 14 kg lammkött…
Agneta

Yes!
Gjorde pulled lamb i helgen 😃
Blev väldigt mört och gott
Var tvungen att korta tiden eftersom det började ramla sönder redan efter 5 timmar

#dufva!
Toppen! Vilken del använde du, bog?
Kryddar du på något speciellt sätt för att det är lamm?
Agneta
Brukar göra enl ett recept från ICA på högrev. Endast salt och peppar på, in i en stekpåse och in i ugnen på 125 grader i 6 timmar. Vet inte om det platsar som pulled nånting, men gott blir det (och lättuggat).
Jag instämmer i # 14 konichewas frågor! Även jag har nyligen köpt ett halvt lamm!
Pulled eller inte. Lamm blir gott om man tillagar det i ugnen på låg temperatur riktigt länge. Jag penslar med olja. Kryddar med salt, peppar och timjan eller rosmarin.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Hittade ett receopt här.

Googla på Slow cooker så hittar du massor med recept, flässk nöy fågel fisk och olika böngrytor typ chili con carn