Vi är väl oftast nyfikna när tiden räcker till…
Numer pensionär i Nynäshamn
Sen kan man fundera på hur mycket min miljöpåverkan blir när jag äter en karrékotlett och typ 10-20 g smör (och blir mätt) och inget till jämfört med de som dessutom äter sallad, potatis, ris och pasta till alla mål. :)
Är lite för dåligt insatt i frågan om vegetarianer men jag har svårt att tänka mig att deras miljöpåverkan skulle vara så mycket lägre jämfört med min.
Jag är av samma åsikt, Skadlig. Varför inte arbeta för att ändra själva köttproduktionen (till ekologisk uppfödning med betande djur istället för djur uppfödda på spannmål och soja) istället för att ge sig på själva ätandet av köttet? Det är ju typen av uppfödning man behöver fokusera på och som är orsaken till miljöproblematiken! (Tycker den ena av artiklarna slog huvudet på spiken när skribenten skrev" För övrigt är det märkligt att Livsmedelsverket funderar på att blanda in miljöaspekter i sina kostråd, något som skapar ytterligare förvirring kring vår mat. Verkets uppgift är ju att övervaka matens påverkan på konsumenters hälsa."