Dålig fantasi ???
Vill ha förslag på vad man kan ha till olika mat rätter. Det börjar bli enformigt att äta blomkåls mos, ris och broccoli mos. vill ha mer förslag jag vet inte vad jag vill ha till mitt kött eller fisken eller kycklingen längre =(
Sötpotatis,svamp,sparris
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Har gjort en köttfärslimpa med feta ost i =)

Till köttfärslimpa med Feta tar man självklart Tsatziki.. och en sallad med mycket oliver.. allt för att bibehålla det Grekiska temat!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tärnad, stekt aubergine med vitlök, grillade zucchiniskivor med timjan, ratatouille (håll nere mängden lök och tomat om du äter strikt), smörslungade haricots verts.
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Stekt strimlad vitlál.
Rotselleri:strimlad i st.f spagetti. ugnsbakade skivor i st. f potatis, som mos i st.f potatismos, tärnad till pytt i panna.
Fräs riven blomkål (blomkålsris) i smör o mkt curry till kyckling eller räkor.
Ugnsrostade grönsaker är min favorit just nu och smörstekt strimlad vitkål som jag i slutet "stuvar" med en skvätt grädde och kryddar med "five peppers"…Ruskigt gott till köttfärsrätter som biffar, köttbullar och köttfärslimpa
~God loves you, and I´m trying! ~
Pizza à la Simon
1 röd paprika
1 grön paprika
1 liten rödlök
1 tonfiskburk
150g Tomatkross med chili (Pirkka)
200g Mozzarellaost
Oregano, svarpeppar, salt, rypsolja/olivolja
Ugnsrosta paprika/lök med kryddor och olja. Blanda tonfisk och tomatkross fint, platta ut mixen på en plåt och stek i ugn 200°C 15min. Lägg på paprika lök, kryddor och fyll på med ost och mer oregano. Grädda tills gyllenebrun i kanterna.
Done!
Strimlad vitkål stekt i mycket smör. Gärna med lök, vitlök och ingefära, liiite salt och vitpeppar samt chiliflakes. Supergott.
Ratatouille! Mumma!!
Ungsrostade grönsaker - sparris, lök, rödlök
Kokt brysselkål med smööör! :)
Grönsallad.
Hemmagjord majonäs/aioli
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Broccoli och blomkål är också gott att ugnsrosta, ev med ost.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Zucchini som hyvlas med osthyvel och steks i smör är gott med köttfärssås till. Smakar nästan som pasta.
Jag har alltid djupfrysta grönsaker hemma. Passar till det mesta.
Men läs på förpackningen, det varierar väldigt mellan kolhydratsinnehåll-
mängd.