Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3003 ggr
Lchfman
2

Platå! Hur gör vi nu? vikten stannat!

Jag tänkte vi skulle skapa en tråd om hur man kan komma förbi en platå.

Det tycks vanligt inom LCHF att man hamnar på platåer.

Min kom efter ca 5 mån och där tog det helt stopp.
Kanske vill min kropp att det är detta jag skall väga.
(jag håller inte med, lite mer isolering skall bort!)

Jag ha kört strikt tills dess, dvs max ~20g Kh per dag. 
Samt runt 2000 Kcal (Man, ca 70kg, 172cm, ca 35år)

Och inga gissningar, utan med tysk precision lagt in precis vad jag ätit, ofta ordentligt vägt i en app. (så tokig är jag)

Jag slutade räkna för 5-6 veckor sedan, åt bara det jag ville, men givetvis samma typ av mat, men brydde mig inte om att räkna kolisar i broccoli eller hallon osv. Detta pga av att jag ville se hur det funkade att inte mäta, inte för att jag tröttnade egentligen.

Allt stod stilla i flera veckor, men nu jäklar går jag sakta men säkert ut något Hg då och då…

Gillar inte vart det är på väg, fuskar ingenting med socker eller mjöl osv.

Jag vill inte väga och mäta och dokumentera saker i all oändlighet.

Jag äter mjölkprodukter, känns som att det suger att ta bort detta med.
Nåt gott vill jag ha, annars är det bara smör och ägg kvar snart.

Hur har ni gjort?

OlgaMaria
0

På vilket sätt brukar du träna? (var det du som sprang långa lopp?)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lchfman
0

Ja, jag springer en del, det har gått så där dessa månader så det helt plötslig blev väldigt tungt.

Men jag tror nog ändå att jag över tid hamnat på 5-10km i veckan och minst ett pass i veckan i snitt. Förr var det nog 20-25km i veckan, och minst två pass.

Funderar på att börja Gymma igen med under höst och vinter nu, men får se.

stepside88
0

Börjar du gymma kommer du nog att öka i vikt (min gissning)

Hållt upp med min träning ett par månader pga tennisarmbåge i bägge armarna och efter att stått still minst ett halvår tappat 3 kg!!

OlgaMaria
0

Viktreglering är ju så hormonell så jag tror mycket på att må bra och samarbeta med sina hormoner. 

Kanske kan du hitta inspiration i den här artikeln: http://fitandstrongdads.com/14-tips-to-naturally-increase-your-testosterone-levels/

Sova mer, träna kort och högintensivt osv…

Kanske bättre att köra lite armhävningar och benhävningar typ varje dag. Spring ibland snabbt och kort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lchfman
0

Ja nåt sånt kan ju det vara. Skall fortsätta att träna som jag gör, kanske blir kroppssammansättningen lite annorlunda, och "isoleringen" minskar något. Vikten är ju inte huvudprio, utan hur kroppen ser ut och känns.

duchess
0

Jag har länge stått på en platå. Jag började 1 nov med att äta väldigt strikt, smör som enda mejeri plus 16:8. Det blir oftast två mål mat om dagen, går inte runt och är hungrig. Har slängt ut vågen, ska väga mig igen den sista november, ska bli spännande att se om jag har tappat något då. Ätit lchf av och till sedan 2008 och är ännu inte normalviktig, har ca 18 kg kvar. Det får mig att skämmas att jag inte lyckats ta mig till normalvikt under alla dessa år.