Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5314 ggr
jejjja
2

Msm pulver

Hej undrar om det finns någon här som tar Msm pulver för sendrag i benen, och om det är bra och har hjälpt er. För jag har så mycket sendrag i mina ben på nätterna ibland och det gör så ont och vill bli av med det. Såg att det finns på hälsokost affären att köpa för 375kr och är ett ½ kilo i burken :). Tack för svar….

RobinEH
0

Du har en stor tråd om MSM här.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Zepp
1

Sendrag och vadkramper kan oxå vara relaterat till magnesiumbrist!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kattfot
1

Prova holistics magnesiumvariant. Funkar väldigt bra för mig, har haft sendrag och vadkramper och fingerkramp sedan barnsben, slutar jag med magnesium kommer det direkt tillbaka.

Magica1970
0

Och kan vara relaterat till vätskebrist. Något som också är bra och ger hälsosam cirkulation är att träna vadpress (häva dig upp på tårna antingen direkt på golvet eller på en trappstegskant, gärna med något megatungt i famnen (eller en ryggsäck full med tunga grejor)).

Zepp
3

Räcker den med en hängmage full med fett som vikt? 😇😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mooniq
0

Sendrag kan vara tecken på vätskebrist eller magnesiumbrist. 

Tänk på att magnesium, kalcium och D-vitamin sammarbetar så det är bra att äta Cal-Mag + D-vitamin.

Jag som äter MSM sen i maj i år, upplever att mina muskler och leder blivit mjukare, inget knak i leder eller tår längre. Jag är piggare mentalt och mår otroligt bra. Jag har sällan sendrag eller kramp. Kan inte säga att jag har mer eller mindre sen i maj heller.. 

MSM - organiskt svavel är ett kroppseget ämne som finns i kött, ägg, grönsaker, men som förstörs vid tillagning.. Jag började äta MSM endast för att det ökar cirkulationen i huden och på så sätt kan väcka sovande hårsäckar.. jag lider av massivt håravfall i perioder och har haft detta problem i lite mer än 25 år. Nu växer det fjuniga hår i pannan och på kroppen, så jag är vid gott mod, men tänker ge det ett år innan jag ropar hej.. 

Jag har inte upplevt något negativt alls med MSM - så det kan vara värt för dig att läsa på om det 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tina62
1

Halloj. Jag har också jätteproblem med sendrag i vaderna på natten..Äter MSM och mår bra av det men det räcker inte till sendrag…Jag äter magnesium och sen tar jag även mineralsalt 1 1/2 kryddmått med ett stort glas vatten och lite  pressad citron på kvällen det har hjälpt mig jättemycket …om jag slutar med mineralsaltet kommer sendraget tillbaka

Tina

Ruthgun
0

Jag tog en brustablett Friggs Magnesium i ett glas vatten och efter en vecka så slutade sendraget i vaderna.