Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2184 ggr
kitabu
2

TV4 kl 19.30 LCHF-mat

TV4 matlagning?

maxiq
0

Halv åtta hos mig

Del 32 av 52. Sist ut i Ronneby att bjuda på middag är Torbjörn som serverar mat enligt lchf-dieten. Efter måltiden är det dags att avslöja vem som är veckans vinnare.

Orakletidelfi
0

Vad förbluffande! Han har glatt mumsat i sig socker och bröd hela veckan! Fast det kanske är bra… eller nåt… 🤦‍♂️

Cajsavarg
0

Skulle precis skriva inlägget om detta! Ska bli spännande att se vad han tolkar som LCHF!

//Fat makes Me fit//

Lurtz
3

Han är väl en av oss som inte har det där problemet att magen säckar ihop eller att allt sötsug kommer tillbaka efter lite avsteg, och kände att det var värt att göra lite avsteg när han var med i programmet, för maten han lagade var ju klart LCHF, förutom den lilla mängden florsocker i efterrätten.

Orakletidelfi
0

jag menade (har varit bortrest några dagar) att det inte alls berörts att han ätit LCHF under veckan, när Monique var med var det helt klart hela tiden. Jag vet inte riktigt vad som är bäst, att klart uttala det eller låta det komma fram när det är ens tur. Men deandra verkade ju veta om det när det väl var hans tur, de kanske bara klippt bort det under de tidigare programmen.

Lurtz
1

Det var ju en liten annan situation med Monique, dels var hon först ut, och dels så åt hon inte den kolhydratrika delen av måltiderna de andra serverade, hade väl sett väldigt märkligt ut om hon ratat så mycket av maten utan förklaring. För Torbjörn å andra sidan som glatt gjorde avsteg under veckan var det nog inte så relevant för TV4 att påpeka att han i vanliga fall har en speciell kosthållning. Sen vet jag inte riktigt om de andra verkligen hade vetat om hur han åt tidigare under veckan, när de skummade igenom menyn var det ett par eller åtminstone någon som noterade att det såg ut som LCHF-kost, och de gav inte mig intrycket att de hade förväntat sig sådan mat. Han fick ju även frågan av någon deltagare om varför han åt LCHF, så det ämnet verkade inte ha varit på tal tidigare under veckan.

Orakletidelfi
0

Jo men när de läste menyn så talade iallafall killen om LCHF flera gånger, så det verkade som om han visste att det skulle serveras sådan! Aha ja det hade du också noterat ja, ja jag tolkade det som så när jag såg programmet iallfall och min man med, vi diskuterade det där då det sändes!

Orakletidelfi
0

Helge sa low calories high fat när han skulle förklara dock 😃