Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1776 ggr
kolissnålis
0

kolissnålis - matdagboken

Ny här. Provat LCHF många gånger men alltid blivit för sötsugen. Nu vill jag prova igen, för jag tror verkligen på LCHF i teorin, och ska inte ge upp bara för att jag råkar äta lite godis någon gång.

Bättre 90% rätt och 10% fel än 100% fel.

Äter inte LCHF för att gå ner i vikt utan för att må bra. Tänkte testa att skriva ned vad jag äter här.

kolissnålis
0

Sen frukost: 2 x finn crisp med mycket smör, prästost och en liten skiva kallrökt skinka. Te.

Måltid 2: 4 st kokta ägg (ja, fyra, jag tänker inte bli hungrig!) med smör och skagenröra (majonnäs, crème fraîche, räkor, dill).

Om inte något oväntat inträffar kommer jag inte att äta mer idag. Är mätt, nöjd och belåten.

Vill helst inte äta spannmål, men vad gör man, ibland får det bli finn crisp. Har inte möjlighet att baka just nu, men längre fram kommer det att bli oopsies. Det funkar bra för mig.

Lchfman
0

Om du saknar bröd så kan jag rekommendera kesobröd snarare än opsies. Ännu mer brödlikt, och man slipper omelettkänslan. Och för att slippa finncrisp/bröd helt kan man ju istället rulla in paprikabitar i ost. Gott och lchf-aktigt !

OlgaMaria
0

Din mat låter bra! =) Bra att du äter rejält vid huvudmåltiden, men på hela dagen kan det ju ändå bli lite för lite.

Förslaget om paprikabitar var ju bra för du fick i övrigt inte i dig några grönsaker. Du behöver ju lite c-vitamin.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Siggebus
1

Svårt att räkna ut hur mycket energi (kcal), fett, protein etc du får i dig eftersom det inte framgår hur mycket räkor, ost, skinka, smör etc du äter men det verkar vara väldigt lite mat!? 🙂

Zepp
2

Eh.. är det bara jag som tycker att det verkar vara på tok för lite mat??

Hur mycket väger du, hår lång och hur gammal?

4 ägg och allt det andra är en bra frukost.. men det fattas minst en måltid!

Såå.. frågan är om inte tåget i själva verket är svält?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Orakletidelfi
1

Nä Zepp det är inte bara du … det var ju exakt vad Siggebus också skrev. Jag tycker också att det ser knapert ut.