Hypotyreos
Hej!
Ställer mina frågor här med anledning av att jag hörde att många här har kunskap om hypotyreos.. så varför inte fråga här då :)
Det började med att jag i somras efter ett blodprov fick reda på att jag hade hypertyreos. Jag var stressad som bara den, grät för minsta lilla, hade extrem huvudvärk och rasade i vikt. Just då sattes det inte in någon behandling, varför vet jag inte..?
Nu i veckan blev jag trött på att må så här så jag fick göra ett nytt blodprov och nu hade jag HYPOTYREOS. Är det möjligt att man först har hypertyreos och att det sedan går över till hypotyreos? Saken är att det fortfarande känns som om jag har hypertyreos. Jag har fått massa hjärtklappning (vilopuls på över 90 slag i minuten), jag rasar fortfarande i vikt och mitt hår är såå tunt (fast det är nog bara jag som märker det med håret). Jag har fått levaxin.
Sedan så vet jag också att lchf är bra för just hypotyreos, men jag är vegetarian,så finns det vegetarisk lchf?
Massa frågor, hoppas någon orkar svara 🙂
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Hashimotos heter den variant som pendlar mellan hypo och hyper.
Visst finns det vegetarisk LCHF, men du behöver göra ett val i att inte äta så optimalt som du kanske behöver för din hälsas skull i sådant fall. Det går inte att ersätta den näringstäthet som du får med animalisk LCHF med vegetarisk kost. Som sagt, det är ett val du behöver stå för.
Börja med att begära ut dina befintliga provsvar skriftligt. Gör alltid det vid kommande provtagningar.
Bläddra bland de många trådarna i ämnet i avdelningen för autoimmuna sjukdomar.

Glöm inte sedan att förutom LCHF äta vitamin D3 minst 5 000 IE (IU eller 125 µg) per dag.
Billigast från USA med 50 000 IU per kapsel att ta en gång per vecka till en kostnad av drygt 1 SEK/v om man beställer 180 kapslar
Googla Davids choice Vitamin d3 50 000 IU 180 VC
USD 25 + USD 10 i frakt