LCHF klubbens knäckebröd recept?
Hej! Är det någon som vet ett recept som är väldigt likt LCHF klubbens egna knäckebröd? Det är så himla gott, jag vill prova baka det själv :) Ha en fin dag allihopa!
Vet inte vad LCHF-klubben är ens, men på den här sajten - marianns lchf - kan du hitta knäckebrödsrecept.
Det godaste fröknäcke jag vet är detta: 100 g solrosfrö 25 g linfrö 25 g skalade sesamfrön 25 g kruskakli (el pofiber) 1 msk fiberhusk 0,5-1 tsk salt 2,5 dl vatten. Rör ihop allt och låt svälla en liten stund. Platta sedan med hjälp av baksidan av en sked ut smeten på ett oljat bakplåtspapper. Strö ev lite salt över smeten. Grädda i 150-175 grader i ca 1 timme (i min ugn tar det bara 45 min i 150 grader och varmluft sista 10 min). Kan behöva eftertorka med öppen ugnslucka. Minns inte källan men originalreceptet finns spritt här och där på nätet.
~God loves you, and I´m trying! ~
Här är en länk till Birgitta Höglunds blog, du kan ersätta pofiber med fiberhusk dvs 3 msk, så blir det ännu krispigare - http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/?s=fr%C3%B6kn%C3%A4cke&submit=S%C3%B6k
Tusen tack hörrni!! :D
Föresten, ska man grädda i mitten av ugnen? :)