Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5322 ggr
cherra
7

Problem med LCHF

Jag är nybörjare på det här området så efterhand hittar jag ju problem med LCHF.

I går dök ett nytt problem upp - det går inte att hetsäta LCHF :-). Utan att jag vet varför drabbades jag igår av en av mina genom livet ständigt återkommande hetsätningsattacker. Eftersom skafferi och kyl bara innehåller LCHF-mat gick jag lös på den och åt tills jag inte orkade mer. Vis av skadan hejdade jag mig innan jag mådde illa, jag hatar att kräkas.

Jag kände mig som jag brukar efter en hetsätningsattack, mätt och nöjd.

På kvällen kom den stora skillnaden. Jag var inte intresserad av någon middag! Jag var fortfarande mätt!

Efter en hetsätningsattack före LCHF hade jag gladeligen stoppat i mig en fullskalemiddag och fortsatt med fredagsmys som om all den där maten jag proppat i mig aldrig hade kommit i min närhet.

LCHF is magic 👍

Följ mig gärna på min blogg Cherras LCHF-resa

Seglarina
4

Jag har lite samma erfarenhet. Hetsäter i och för sig inte, men med en måltid bestående av mer kolhydrater så känner jag inte mättnad. Jag är tvungen att med viljan sluta äta för att inte fortsätta till magen känns som den håller på att spricka.

Med LCHF blir jag naturligt mätt och nöjd men bra mängd mat. Mättnad och hunger har för mig, sen jag började med LCHF fått en annan mening.

Jojomaja
11

Jag kan bara kommentera med att sedan jag började med LCHF i mars 2012 har alla mina hetsätningsattacker klingat av och försvunnit - Och nu pratar vi om över 30 år med minst tre och ibland upp till tio hetsätningar per dag som bara är borta.