Värk i blodkärlen!
Är det någon annan som känner av det i benen när ni äter något med mer kolhydrater i..?
Bakade ett G.I -bröd till min son idag, med havregryn och grovt dinkelmjöl och jag provade ett par skivor, mycket gott, men åh, vad det kör i benen! Det gör det i många andra fall också, för tyvärr kan det vara svårt att hålla LCHF alla gånger, även fast jag mår avsevärt mycket bättre när jag äter enligt dessa kostråd.
Det gör ont och blodkärlen känns svaga och som om de vore utav kristyr inuti. Jag har en del brustna blodkärl och ett par lite större åderbråck, det ena från vänster ljumske ner till mitten av smalbenet.
Någon annan som har liknande känningar?
Har sedan 2010 hållit på med LCHF - och jag mår alltid superbra när jag följer en relativt liberal linje, men sen så efter ungefär tre veckor - så av olika anledningar: festligheter eller dålig planering så åker jag dit igen…
Jag tror kroppen tar stryk av detta, detta hattande fram och tillbaka och speciellt idag så är jag supertrött. Jag har så otroligt svårt för att bestämma mig och bara "go for it - fulltime", för alltid finns det några tveksamheter som får mig att rygga tillbaka.
Är dessutom övertygad om att jag har rejäla vitamin- och mineral-brister, men jag kommer inte till skott att ta tabletter regelbundet.
Kanske har jag det svårt att ta hand om mig själv och stressar upp mig för att göra det bra för andra i första hand..🤦♂️
"tvärtomsvar" då..
kände av en del konstiga värkar i blodkärlen (något som ignorerades av doktorn jag nämnt det för, så det kanske var nåt som är helt normalt) i handleder och kanske andra ställen jag inte minns + nåt stick i bröst (också ignorerat) nån gång då och då innan övergång mot/till LCHF.
Bröstsmärtor/stick kom oftasts efter middagsmaten, har aldrig varit kopplad till ansträngning eller annat.
Trist med värk, ett litet tips är att läsa om torkad, mald brännässla som är superbra för blodkärlen. dock smakar det inte gott alls, men om man kan tänka sig en lite hutt på morgonen och sen direkt sätta tänderna i frukosten så försvinner hö-smaken ur munnen direkt.
www.iforma.se har nässlepulver. Man kan även göra smoothie men hö-smaken tycker jag slår igenom. Men massor av nyttigheter som kroppen har lättare att ta upp än ett fabrikstillverkat kosttillskott.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag tar 1 msk mald brännässla med en matsked mald nypon samt en 1/2 tsk msm och mixar med ca 2 dl vatten . Inte supergott men nyponsmaken gör att det är ok.
All min ledverk försvann sen jag började med detta för 2 veckor sendan
Tina
MSM är superbra. Jag boostar och kör 3 tsk/dag.
Fick just tips om att blåbär tar bort den värsta nässle-smaken, värt att prova. Jag äter oxå helnyponpulver, som smakar rätt ok.
# 2 peoy
Det är likadant för mig, och jag känner det rätt omedelbart ändå, när jag följer LCHF ordentligt; då på nåt sätt så känns blodkärlen mjukare och mer följsamma. Det är som om, när jag äter socker eller mat med mycket kolhydrater i - att jag känner något som skulle kunna kallas "åderförsockring". Känslan av kristyr är ganska träffande, det är som om sockerkristaller raspar mot varandra i kärlen.
Mooniq,
Mycket bra det där, med brännässlepulver och MSM, jag har båda grejerna sen ett bra tag tillbaka, jag har ju bara så svårt för, att ta mig för att använda dem, likaså andra tillskott..
Tina62,
Att även blanda i nypon, måste ge en bra effekt, det finns ju så mycket nyttigt i det, om inte annat massor av C-vitamin… ☀️
Ska verkligen ta tag i att äta det här nu, det är ju precis vad jag behöver.. ; )
Vad är msm ? för en oinvigd.
MSM är organiskt svavel som är ett kroppseget ämne. Finns i kött, fisk, fågel och grönsaker men förstörs vid upphetting. Läs om MSM på exempelvis www.bravara.se eller googla. Många sajter säljer till bra pris. smakar lite bittert och man löser upp det i lite vatten. Ta något c-vitaminrikt tillsammans tex pressa ner lite citron i vattnet eller helnyponpulver, eller tinade bär.
jag har en tråd här på kolhydrater som heter MSM organsikt svavel - där kan du läsa lite om alla fördelar jag har upplevet under sommaren 🙂
eller om du går in på alt. behandlignar i fokus och kollar tråden MSM + mineraler.
En undran till. Kan man ta MSM om man har diabetes ?
#10 Ja det skulle jag tro. Organiskt svavel är ett kroppseget ämne. Finns i fisk kött grönsaker frukt men förstörs vid upphettning.
Man har väl ingen känsel i blodkärlen?
Jo, jag har definitivt känsel i blodkärlen..
Jag känner upprördhet och ilska i mitt blod och jag känner när mina blodkärl drar ihop sig när jag blir rädd…
Det ilar och kör i dem - även då jag äter sockerrika/kolhydratrika livsmedel. Som om blodet måste forslas genom stenig och grusig mark, dvs. mina förkalkade eller försockrade ådror.