Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3043 ggr
hedakicki
0

Kräftskiva

Ja, har ju ätit underbart mycket kräftor redan denna sommaren, då vi tagit flera turer förbi Väderstad, där de onormalt goda färska kräftorna finns. Har ju precis börjat äta enligt "Atkins" igen, och ska på kräftskiva, och vill inte trilla dit. Så vad kan jag planera äta?

Massa kräftor givetvis. Men vad mer? Några goda ostar som ni kan rekommendera? Jag gillar inte ostar som smakar oerhört, utan mer i samma smak som gouda och brie…  Några andra ostar i närheten som rekommenderas? Planerar på att ta med eget "polarbröd" men vad mer? ge mig massa tips på hur kräftskivan ska bli så bra för min egen del som möjligt Flört

www.machmo.se

Mervi
0

Alla gräddostar är väl mjuka i smaken.  Polarbrödet är kanon. Gör någon fet sallad som du kan rulla i brödet.

zeretki
0

Port Salut smakar inte jättemycket, tycker jag, är inte heller förtjust i starka ostar. ;)

Någon god majonäs-röra?

Själv är jag mest intresserad av just kräftorna, så för min del blir det inga problem. :)

ulf-52
0

Jag förstår inte….hur ska du kunna planera vad du ska äta på kräftskivan,du vet ju tydligen inte vad det kommer att bjudas på?Ja,förutom kräftor då och äter du upp de flesta av dom blir du nog inte populär.

hedakicki
0

Ulf, jag tänkte att jag gör det som är lättast. Jag tar med mig egna saker. Dessutom tycker jag det är trevligt när man kommer med lite egna "bidrag" :)

www.machmo.se

ulf-52
0

Hade jag varit som du hade jag nog ätit en rejäl, mättande köttmåltid innan kalaset,tagit med lite olika goda ostar som gåbortspresent och sedan i lugnoch ro suttit och småtuggat på kräftor och ostar på festen.Att ta med egen mat på fester tycker jag är lite väl utmärkande.Tycker jag alltså.

Anterrabae
0

stureost är en grädd/mjölkost som är ganska mild. Sen har Höng vit och blåmögelost som är väldigt mild och god, samma gäller osten Bavaria Blue som är en vit-och blåmögelost som är så nära brie man kan komma.

coleslaw kanske, oliver..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MiaP
0

Jag tycker det behövs en riktig Boxholms kryddost. Och en god majoröra till kräftorna är väl inte helt fel.

Mervi
0

Boxholms ostar gillar jag med men om man inte gillar mycket smak så….

MiaP
0

Jag tycker att det behövs mycket smak till kräftor eftersom de är så salta och har kraftig dillsmak.

problembarn
0

Smoked salmon cheesecake (finns här på forumet)… fast med bara ost. Jag gjorde den med vanlig riven ost (västerbotten är bäst och godast tycker jag Skrattande), bitar av fetaost och soltorkade tomater. Oerhört gott och ingen märkte att det inte var "vanlig" pajdeg heller! Ostpaj brukar vara ett traditionellt inslag på kräftskivan!

Lycka till och ha så kul!