Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 8447 ggr
smurfis
3

Tips på något till kaffet

Jag fyller snart år och ska bjuda nära och kära på lite fika (as usual) men jag vill helst inte bara sitta och titta på utan skulle vilja ha något gott LCHF-vänligt att äta jag också.

Finns det något bra som funkar?

Visst skulle jag kanske kunna äta en liten bit vanlig tårta sådär en enda gång men jag vill helst låta bli. Jag mår så bra utan socker så jag vill inte väcka sockermonstret i mig 😮

Lillmajsan
0

Gör en god pannacotta. Eller något annat gott med mörk choklad.

Grattis !

Zepp
7

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

smurfis
0

Åh tack för tips! Riktigt tjusig tårta!

Orakletidelfi
0

Oj vilken fantastisk idé!

Lchfman
0

Googla på "56kilo chokladbollar" Riktigt goda.

Mooniq
1

smörgåstårta

gör eget lchfbröd och ha emellan.

jag gör en variant på sesambröd men använder mandelmjöl som jag kör i assistenten med kniv så det blir som fint rasp. brödet smakar som vitt bröd, funkar utmärkt som smörgåstårtsbröd.

ugn 225 grader

2 msk fiberhusk

2 dl malda/rivna sötmandel/eller pumpakärnor

2 tsk bakpulver

4 dl (150 gram) riven ost

6 ägg.

rör ihop till lös smet, bred ut på smörpapper med slickepott. grädda i mitten av ugnen ca 12 minuter.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

misty09
2

Här hittar du alla recept du behöver. Bla innehåller hela satsen med kärleksmums 12 kolhydrater. En sats ger 20 rutor och är lika goda som vanliga så du kan gott bjuda alla på dom. Själv fyllde jag jämnt i veckan och bjöd på Marianns Oscar II:s tårta. Alla tyckte den var supergod och ingen ifrågasatte om den var "vanlig" eller LCHF. Finns massa bra recept…bara söka och testa. Grattis förresten 😉🎂🎈

http://mariannslchf.se/recept/

lizzzie86
0

Misty, va den lätt att göra? Blev så sugen, va min favorit för många år sen.

smurfis
0

Många bra tips! Tack!

Marianns LCHF Mat & bak
0

Den är jättelätt att göra, ett tips är att göra smörkrämen dagen innan så den riktigt blir tjock, var heller inte rädd för att låta krämen bli tjock i grytan när du sjuder den, får dock inte koka, men väldigt nära kokpunkten ska det vara.

lizzzie86
0

Tack Marianne,inte koka men nära kokpunkten    hahaha, vill till att man står där då och kollar.Ska göra den till nästa helg.

Orakletidelfi
1

Självklart måste du står och kolla! Röra hela tiden förmodar jag! Annars bränner det nog fast!

Ary
0

#11 jag gör i kräm vattenbad, då går det inte lika fort, man hinner känna att den tjocknar - mindre riskabelt. Man rör dock konstant.

misty09
1

Den är busenkel att göra och supergod. Alla mina gäster åt med god aptit och ingen fick vanligt kaffebröd….å andra sidan var det ingen som frågade efter det heller då dom nog trodde att det var vanlig sockertårta 🎂 Jag vispar hela tiden och tar kastrullen från spisen när första bubblan kommer. Har aldrig misslyckats 👍 Sen gjorde jag bounty och la upp generöst i en fin hög skål……räckte gott och väl som kaffebröd och alla var mätta och nöjda. Detta kaffebröd mättar mer och en bit räcker.

nyborjare08
0

Ost. Överraskande gott till kaffe faktiskt. Brie eller vanlig hårdost till exempel.

Orakletidelfi
2

Brietårta, med t.ex valnötter eller blandade nötter som lägges på en hel rund brie, lite honung (bara någon tesked) som man smälter med ett par matskedar vatten och rosmarin och ringlar över samt gräddar i ugnen tills nötterna fått lite färg. Det är supergott! Äts varm, innehållet är då rinnande.

smurfis
0

För mig duger eg. en bit mörk choklad för det tycker jag är supergott till kaffe. Men just när det är "kalas" så vill man ju bjuda på nånting lite extra. Alternativet är ju att jag bakar något vanligt och bjuder dem på men avstår själv. Eller så varierar jag lite grann så får alla välja själva vad de vill. Dottern älskar kärleksmums så det måste jag testa!!