Hur fort kan man gå?
När jag ska fylla i mina promenader på Cal-counter kommer det upp tre alternativ. Sakta 4 km/tim, medel 5,6 km/tim och fort 8 km/tim.
Jag brukar gå 5 km på ca 50 min. Och då går jag inte och drar benen efter mig precis. Jag undrar bara kan man verkligen GÅ 8 km/tim? Blir det inte mer en språngmarch då. Jag tror jag ska testa med cykeln. Jag har färddator på den och kan se hur fort jag cyklar.
Sätter gubben på cykeln och mig själv bredvid, så får han cykla i 8 km/tim, få se om jag hängen med. Om man klarar det så undrar jag hur länge man orkar hålla den takten. Inte jag i alla fall. Då får man nog vara bättre tränad först.
det handlar väl mer om gång som de tävlar i antar jag för visst kan man gå så fort. Du ligger väl på medel efter deras beräkningar
När jag har riktigt bråttom brukar jag ta till ett gångsätt som jag tror kallas power-walking. Jag tar i med armarna också (böjda armar), svänger med kraft, försöker på något vis använda armarna för att komma framåt (svårt att förklara). Hur mycket fortare än normalt det går vågar jag inte svara på; det kanske du kan testa med cykeln?
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag går inte fort utan så där lagom för mig och då går jag ca 5 km i timmen. Jag en en 5 km:s runda på Funbeat och den tar en timme.
Min "normalvända" med hundarna tar ca en timma och den är uppmätt 7km (inte uppmätt av mig utan den är utmärkt med det måttet). Då går jag i rask takt, springer inte, men vi stannar också till på ett par ställen, så vi skulle kunna gå den lite fortare om vi verkligen försökte.
Måste väl ha nåt med benlängden att göra ? Jag får småspringa för att hålla jämna steg med min längre dotter ?
Egentligen inte lizzzie för med taxben kan man hålla en högre frekvens. :-P
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Tänkte inte på det *s*
#6 maxiq har du bytt ikon igen? Stora gröna ögon…
Jag byter ofta för att ingen ska känna igen mig :-P
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ånä maxiq, jag tror du håller på med att vänja oss långsamt vid ditt "riktiga" utseende från Shreks gröna uppenbarelse :)
Äsch, du har rätt! *avslöjad* Mitt "riktiga" utseende måste man verkligen vänja sig långsamt vid…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Du är Göran Persson! 0_o
#12 *fniss* Nej, Göran Persson har inte så fina ögon som jag ser att maxiq har. 
*puh*
Göran Persson!? *fnys* Han har väl aldrig varit särskilt grön…?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
nej han är helt och hållet röd!
i flera avseenden… *flinar*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade