Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2316 ggr
Mooniq
0

Kokbok för långkok

http://image.bokus.com/images2/9789172412576_200_langkok-for-lchf-och-paleo

Ny bok från Birgitta Höglund, jag beställde idag. Alltid kul med ny inspiration och grytor o soppor är ju jättegott när hösten är ett faktum.

Kostdoktorn har denna på sin sida oxå, har länkat till samma säljsida. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Zepp
2

Här är länken för de som vill köpa boken!

http://www.bokus.com/bok/9789172412576/langkok-for-lchf-och-paleo/?utm_source=kostdoktorn.se&utm_medium=Tradedoubler%20CPC&utm_campaign=Tradedoubler%20Link

Tror även Andreas får en slant om ni väljer att köpa via den länken!

Nu har ju jag aldrig köpt några LCHF-kokböcker alls.. dels för att jag inte anser mig behöva några.. men kanske mest för att jag aldrig följer några recept överhuvudtaget!

Men.. på höst-vinter tycker jag om att göra långkok på helger.. vilket jag rekomenderar, dels för nyttan av det, dels för att det e relativt billig och god mat, som till stora delar gör sig självt!

Rekomenderar även persiljerot att användas i de flesta soppor/grytor!

Men.. för de som aldrig prövat långkok.. gör det, det blir gott och näringsrikt, ger en god doft i köket och köttet är av det billiga slaget.. ofta kan man finna det med ben o allt i frysdisken.. nära köttdisken!

Dels så hittar jag oxsvans i färskvarudisken, det är något överreklamerat och dyrt.. men gott, och sen så finner jag ofta påsar med märgben i frysen.. och på Willys finns även färdigsågade lammgrytbitar i frysen.

Har man bara en påse märgben hemma så kan man tex köpa rätt billig högrev vid tillfällen, de kan man stycka i lämpliga portioner frysa in i lagoma portioner och koka ihop med märgbenen!

Och nu på hösten finns det som regel även lammlägg, det e oxå gott och man kan dessutom variera dessa, tex genom att ta upp dem när de är färdiga och griljera dem.. men det e mest överkurs.. att imponera på andra med!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.