Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 3244 ggr
Seglarina
0

Träffas i Göteborg på fredag?

Jag ska till Göteborg på fredag eftermiddag och tänkte att det vore kul om några har lust att träffas på sen eftermiddag/kvällen för något kul, mat.

Tidpunkt för träff efter ca 16.30 någonstans i centrum. Yvonnel har redan sagt att hon kommer.

Förslag på träffpunkt, aktivitet, mat  emottages tacksamt.

Hör av er här eller som meddelande.

Effie
1

I morgon alltså? Fredag den 13 kl 16:30 ? Jag kommer. Övrigt får jag fundera på.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Seglarina
0

Kul Effie, jag tog ju en rövare. Vi brukar ju ha så svårt att hitta ett datum då alla kan. Nu har ni inget val 😈

Effie
0

Vi har valet att säga ja eller nej..och så blir det ju egentligen annars också, när man försöker få till ett bra datum. Det här är brutalare, och enklare 🙂

Jag har fortfarande inte kommit på något. Bläddrade igenom Göteborgstråden på kostdoktorns forum för tips på restauranger, och hittade några som jag inte testat: Café Vanilj (Kyrkogatan, kafé med mat), Sinclairs (steakhouse nära LInnéplatsen), Calor (Vasastan; afrikanskt/sydamerikanskt; nattklubb) och Krakow (Vasastan). Och möjligen wokrestaurangen på Östra Hamngatan, vid Nordstan. Jag hänger med på vad någon annan bestämmer.

Vad gäller träffpunkt kan jag enkelt komma till Centralen om det är dit du kommer. Annars varhelst det finns en hållplats i närheten.

[Annamaja27]
0

Ytterligare ett tips är restaurang Athena där jag ätit tapas/mezes vid ett flertal tillfällen. Lätt att få det som man vill.

De serverar även en lammlägg som sett rasande god ut när den kommit in till borden bredvid 

Ha det så trevligt!!😃

javascript:nicTemp();

yvonnel
0

Kanske blir det bara vi som var med från första början, eller Effie är nog äldst I gänget, men det är ju ganska kort förvarning så det är nog ganska bra ändå. Ännu är det ju inte för sent att haka på.

Kan vi träffas på Linnéplatsen? Jag vet inte så mycket om hur de olika ställena är men längs Linnégatan finns ju en hel del att välja på och det skulle ju vara ganska nära för Monika som kommer från Sahlgrenska. Jag har en granne som jobbar I restaurangvärlden, kanske ska jag knacka på där och fråga.

Seglarina
0

Ok Linnéplatsen 16.30 i morgon. Var på Linnéplatsen? Är stor eller hur? Om någon mer vill med så skriv här ska kolla innan.

Jag kollade lite på det förslaj som kom från AnnaMaja (kanske för att hon bara hade ett förslag och det lät spännande, grekiskt spanskt är gott.

Calor lät också bra, alltså nattklubb 😂det var länge sedan🥵

Förslag kom om en tur med Älvsnabben, kan det vara något. Kunde vara kul  med lite turism, jag som är turist 😊

Seglarina
0

Ska vi träffas vid Lillabommen istöllet och ta Älvsnabben fram och tillbaka? Bättre för dig Effie? Och jag tar mig säkert dit också. Yvonnel tar ju bilen.

Seglarina
0

Lilla bommen är väl ett bra förslag? Eller om du har något annat förslag Effie?

Effie
0

Jag är gärna turist. Jag har inte åkt Älvsnabben i sommar - annars har jag ibland satt mig på taket med en bok och åkt fram och tillbaka mellan Lilla Bommen och Klippan tills jag tröttnat. Kan vi ju göra nu också - minus bok och taket - och så kan vi hoppa av vid Järntorget och hitta nåt matställe om vi vill. Och vi kan träffas vid Lilla Bommen eller Järntorget, vilket som passar bäst. Jag åker från jobbet och det går en del bussar.

Effie
0

Älvsnabben, kom vi fram till. Och jag tror det är lättast att parkera vid Klippan, så vi bestämde att träffas där, vid halv fem. Åka fram och tillbaka så länge vi känner för det, och så hitta något matställe.