Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1161 ggr
Shaddow
0

Magen sväller när äter grädde!!!??

Ser ut som, jag är gravid i 8e månaden efter jag har ätit sen efter några timmar så är magen som vanligt igen sen nästa mål ja då är ja mega svullen igen, har varit så ibland förr när jag ätit vanlig grädde men lidels grädde har jag tålt men nu funkar inte den heller

kommer de ge sig eller va ska jag göra mår ju toppen av kosten!!!!

Gråter Shaddow

NancyAlke
0

Prova laktosfri grädde och se vad som händer, du kanske är laktosöverkänslig bara…

Anterrabae
0

Jag tycker oxå det låter som laktosintolerans. Om du är noga med att hålla dig så mjölkfri du kan (smör och hårdost undantaget) och bara i undantagsfall använder laktosfria produkter kommer troligtvis dina tarmar läkas, och din bukspottskörtel börja producera enzymer igen.

Ju striktare du är desto fortare kan det gå. Personligen har jag varit väldigt laktoskänslig. Verkligen svällt upp och haft svåra kramper med illamående och diareer. Efter ungefär 3 mån på lchf så har det läkt nästan helt. Får i princip aldrig ont längre, knappt gasig heller.

Vet fler som fått dessa resultat. Men man måste vara ganska strikt i början, annars tar det lång tid..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

zeretki
0

Ja, det kan vara laktos du reagerar på. Prova att äta utan grädde i två veckor och se hur det känns.

Sara40
0

Jag har precis samma erfarenhet som Anterrabae gällande mjölkprodukter, efter en 3-4 månader på LCHF så kunde jag äta dem igen utan att reagera. Idag blir det ofta vispad grädde med lite kaffe *slurp*, men det kan jag inte rekommendera om man vill gå ner i vikt (vilket jag inte gör i dag då jag nått min målvkt).

Jag är inte sedan tidigare diagnostiserad laktosöverkänslig, då jag inte uppsökt läkare för detta, men i princip under hela mitt liv har jag instinktivt undvikit mjölkpdukter mångt och mycket - hade ofta soyamjölk i mitt kaffe tex innan jag visste bättre… Ledsen

Vore jag dig skulle jag, så som flera påpekat, undvika alla mejeriprodukter utom smör och lite rejält fet hårdost ett tag. Vill du gå ännu längre så kan du ju alltid göra Ghee på smöret för att få bort all laktos (om du är så pass känslig vill säga).

Anterrabae
0

Numer blir man inte "diagnostiserad, laktoskänslighet är så vanligt numera att det inte räknas som sjukdom.. Det svaret gav min läkare till mig när jag ville ha diagnos och ev recept på laktasenzym.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Shaddow
0

Jag tackar för alla svar o ska förja råden för det är så vansinnigt jobbigt att ha en svullen mage både psykiskt o fysiskt
tack kramar Shaddow