Hej
Nu har jag börjat med lchf och ville presentera mig här, är inne på tredje veckan. Oj oj säger jag bara, för det första hade jag ingen aning om att jag var så sockerbetoende, jag sover bättre, är mättare, har färre migränanfall och är väldigt förvånad över hur bra kosten artar sig. Riktigt god mat är det också! Vi ses säkert mer på forumet.

Välkommen!
Tredje veckan.. då har du prexis kommit igenom omställningen.. var den besvärlig?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
halloj, kul att du redan känner positiva reaktioner ikroppen. Nu e det bara att tuta o köra - rena autobahn 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Omställningen var lite besvärlig, första veckan värst, sedan blev det bara bättre. Jag har inte behövt ändra om kosten alltför mkt egentligen jag har bara tagit bort brödet,pastan,riset,potatisen osv och la till mer fett, protein åt jag bra som det var redan. Jag dippar mindre i blodsockret, förut kunde jag känna sockerfall, bli snurrig, törstig etc nu är allt mer jämnt. Jag var faktiskt jättekritisk till lchf från början men blev positivt överaskad =) Nu ska jag bara bli av med extrakilona också.

Bra det.. funkar det med enkla medel är det allra bäst.. blir lixom bara att man äter bra mat i lagoma portioner.. inte så mycket räknande hitan o ditan!
Alla behöver ju inte äta striktaste LCHF.. men alla behöver äta bra mat!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Välkommen och grattis till beslutet! Härligt att du redan märker positiva effekter. Jag hade en otäckt lång omställningsfas, men jag ångrar inte att jag stod ut och fortsatte!
Lycka till i fortsättningen och välkommen att bli aktiv på forumet
~God loves you, and I´m trying! ~
Lycka till med det nya livet! 👍
Välkommen!
Grattis till en ny bra livsstil!🙂
Grattis till ett bra val och välkommen hit!
Det vore kul att höra hur det kommer sig att du började med lchf fast du var så kritisk?
Tack alla
#9 det var en bekant till mig som hade ätit LCHF i ett år och rasat i vikt och blivit av med sin huvudvärk. Eftersom jag har några extrakilon och nästan daglig huvudvärk sedan skrivbordsjobbet men ändå måste hålla mig pigg och mätt under dagen så jag orkar tänkte jag att denna kost var värd och prova. För mig är de vanliga kolhydraterna "utfyllnadsmat" så rent smakmässigt är det ingen större förlust.