Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2766 ggr
CasaRamon
0

Sköra naglar

Någon som kan tipsa om bra preparat för naglarna. Mitt hår har blivit starkare och bättre med LCHF-kost men däremot inte naglarna. Lite konstigt egentligen eftersom det oftast hör ihop. Gissar att jag kanske har brist på Zink. Äter magnesium varje dag.

Mooniq
0

Jag äter extra Zink och B-complex (alla B-vitaminer) sen i januari. I maj började jag med MSM organiskt svavel och nu händer det massa bra saker i kroppen. MSM gör att kroppen lättare drar till sig näringen så nu väntar jag med spänning på bättre hår och starkare naglar. Huden har blivit mjuk och len och jag behöver inte smörja mig alls längre. Fötterna har blivit jättefina och valkarna är borta som jag tidigare fått fila med jämna mellanrum.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

smurfis
0

Jag kör med Silicea kapslar för hår och naglar. Tycker nog de funkar bra. Har även ätit Pantoten (B5) och Zink….

Sen jag började äta mer fett är min hy bättre, inte lika torr. Jag får inte heller lika mycket finnar sen jag slutade med socker. 

Lät intressant med MSM 😃

Mooniq
0

MSM är intressant. Googla o läs eller gå in på www.bravara.se 

man tror inte det är sant, lite hallelulja-varning, men jag känner otroliga förbättringar som jag inte trodde var möjliga.. Men är jättenöjd! 😃

CasaRamon
0

Tack för svar. Jag har kvar en burk MSM som jag testade för 1 år sen. Slutade för att jag blev orolig i magen, men ska göra ett nytt försök med mindre dos till att börja med.

På burken står att det ska intas med stora mängder c-vitamin.

Mooniq
0

MSM gör att kroppen lättare tar till sig alla vitaminer och mineraler. C-vitamin läste jag oxå att man ska ta tillsammans med MSM. Jag kör en smoothie med 1 dl, halvtinade bär eller ½ banan, 1 tsk helnyponpulver,, vatten 1 msk jordnötssmör. mixar o dricker.

CasaRamon
0

. Jag undviker både frukt och bär, men nyponpulver kan jag ju köpa.

Och c-vitamin i tablettform. Dom brustabletter man tidigare köpte och  blandade i vatten, innehåller väl en hel del socker eller sötningsmedel gissar jag.

Mooniq
0

ja, det gör dom. c-vitamin - ät lite paprika efter du svalt pulvret då?