Paulún på många stolar
Nu skrivs det ju mycket att Fredrik Paulún står som en kunnig inom LCHF i Aftonbladets senaste LCHF bilaga. Men i senaste numret av TARA så har han andra åsikter (och vad han grundar dom på kan man ju undra…..). Artikeln har följt upp några kvinnor "mitt i livet" som lagt på sig kilon och gått ner på olika sätt. Bl a har en kvinna gått ner 11 kg genom att äta mindre med kolhydrater. Hon äter snarare GI än LCHF och det står inte heller om just vilken diet som hon använder sig av mer än just det om minskning av kolhydraterna. Så långt allt väl. Alla kan äta som det passar dom, tycker jag. MEN-se Paulúns kommentar om hennes kost: "…kolhydrater är hjärnans bränsle". "De ger också ork och energi till träning. Det finns flera studier som visar att personer som kapar så gott som alla kolhydrater från sin kost lättare blir soffliggare. De kanske går ner i vikt, men tappar gnistan och orkar inte träna". Jag baxnar!! Skrev tidigare ett inlägg om min man som just genomfört Cykelvasan. Konstigt att han orkade det efter att ha ätit LCHF i 5 1/2 år!
//Fat makes Me fit//
Den där kost-pajasen är det väl ingen som bryr sig om…..
Han som gav "Vända kappan efter vinden" ett ansikte!
Tyvärr är det nog många som lyssnar ändå…:-(
Visst är det märkligt, jag köpte en hälsotidning i sommar där Pauluns frågor och svar stod. När jag kom till ett kapitel där det stod att utan frukost så blir du fet. Då åkte boken i papperskorgen
Det ända Fredrik Paulún är bra på är att marknadsföra sig själv.
Jag tycker iofs att Paulún är duktig på vissa vis.
Tycker inte han är trovärdig fullt ut, och har betett sig obalanserat och otrevligt i debatter - men han har (hade?) en klar begåvning som informatör, föresläsare. Och som företagare. Om vore han bara seriös, ödmjuk och noggrann när det gäller infon han sprider, så kunde han ha varit en mycket god kraft. Men tyvärr inte..