För alla sötsugna
Jag måste bara få tipsa om en grej. Nu är det säkert många som redan har upptäckt relativt nya Loka likes Old School, men… Den med smak av jordgubbsglass är ju gudomlig! Försöker hålla mig ifrån att tillfredsställa sötsuget överhuvudtaget, men vi har ju alla någon gång "återfallsdagar" när sötsuget helt enkelt är för mycket.
Den finns också som Choklad Shake och Marängpaj. Perfekt! :D
/ Maja
Vad har de för tillsatser då?
Älskar dessa, men mitt sötsug blir inte så tillfredställt då det inte är så tuggbart. Men ett bättre alternativ till läsk :-D
"Kolsyrat vatten, natriumvätekarbonat, naturliga aromämnen, kaliumvätekarbonat, magnesiumklorid, natriumsulfat."
Haha jo, tyvärr. Men i de flesta fall funkar det för mig iaf. Men du har rätt, och de borde defenitivt lansera något mer "tuggbart" tycker jag ;)
/ Maja
#3 Kanske tillfredsställer mineralbehovet också då!🤪 Magnesium, kalium är det inte det man behöver, hur är det i karboratform, ja ja vet inte!

Och jag " ryser" när jag läser dessa varianter på Loka…. ;)
Jag testade choklad-varianten i somras (något så vansinnigt var jag ju tvungen att testa, bara för att). Kommer inte att köpa igen, även om jag älskar choklad. Då köper jag hellre choklad.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Om man kämpar med ätsug av olika slag så bör man veta att just kolsyrade drycker kan göra att man känner sug och alltså äter mer. För mig funkar det inte att dricka sådant.
Det låter ju verkligen inte gott, tycker jag..
#8 tack för tipset! #9 jag tycker dom är goda, men det känns inte rätt att dricka något som smakar samma som något man vanligtvis tuggar :-/
Bra groggvirke utan sötningsmedel.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
Jag tror att om man är sockerberoende kan dessa vara mindre bra, de kan trigga sötsuget. Dessutom undrar jag vad de "naturliga aromämnena" består av… Debatt om dessa tidigare: http://www.kostdoktorn.se/hur-du-vet-att-du-ar-sockerberoende
Har sett dessa ett tag i butiken…..men vatten med chokladsmak? det är ju nästan så att man får kväljningar. Men jag har inte testat, så jag vet ju inte.