Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 562 ggr
camita
0

ha ha sambon ska oxa borja

m LCHF!!!! ar inne pa 10 de dagen nu!! Gatt ner 3 kg!! och borjar kanna att jag mar battre!! ska ga ut ikvall och provade lite klader alldeles nyss-min sambo sa att jag verkligen tappat nat kilo,for kladerna hangde lite losare!!

Har forsokt forklara for honom vad LCHF innebar,men han har varit sa skeptisk mot det dar med fett!!(jag med faktiskt…)Men nu nar han ser att det funkar,vill han oxa borja!!! Kul va!!

en annan fraga,kan jag dricka alkohol??eller forstor det allt? och vad kan jsg dricka isafall? skulle 2 glas vitt vin va ok?

kram!

Amiechan
0

Grattis! Och lycka till!

Om du bara har hållit på i tio dagar skulle jag inte rekommendera dig att dricka vin. För de flesta innebär det att viktnedgången stoppar i kanske 4-7 dagar efter vindrickandet. Och sen är det lördag igen…

Ganska många (däribland jag själv och min make) blir känsligare för alkohol och blir onyktra på mindre mängd alkohol än förr. Så ta det lugnt de första gångerna du väljer att dricka hur som helst! För min del motsvarar ett glas vin på lchf ungefär 2-3 på tallriksdiet.

Margareta
0

Vad roligt för Dig och Du får sällskap!!! 

Du blir mycket lätt väldigt onykter på alkohol om Du äter den här maten strikt och därför skulle jag föreslå ½ glas till att börja med och massor av vatten bredvid, tills du vet hur du reagerar. det finns gamla trådar här att läsa om hur fol ot sin vilja blivit alltför berusade i oförstånd.

Många kan dricka måttliga mängder ibland och fortsätta att gå ner i vikt, andra kan inte. Man måste prova sig fram.

Vi är olika som du vet!

Lycka till!

Numer pensionär i Nynäshamn

Gunnilla
0

Det är väl just när glykogendepåerna töms som det är riskabelt att  dricka alkohol, om jag inte minns Skaldemans första bok fel?

Mervi
0

Vad kul att sambon hänger på, det är lättare att vara två.

Jag tror att Sten Sture drack vinet efter maten.

camita
0

TACK for alla svar! Ja da dricker jag cola light ikvall!! FOR det maste man val anda kunna "festa" pa??

kram

Amiechan
0

Du får nog hoppas på att du tillhör dem som kan det :)

En del/många/de flesta (vet inte vad "procenten" är ;-)) får insulinutsöndring av den söta smaken, oavsett om det hamnar kolhydrater eller ej i magen. Insulinutsöndringen i kroppen börjar alltså för dem redan när de känner smaken eller t.o.m när de plockar fram det söta för att äta. Det är kroppens sätt att vara förberedd och inte bli överraskad av plötsliga blodsockerhöjningar.

Nackdelen med det är förstås att blodet inte får det förväntade sockret… och de börjar de signalera kris för att få det (för mycket insulin är inte bra heller).

zeretki
0

#5 Det är möjligt att du kan dricka Light-läsk utan att reagera på det. Många kan dock inte det utan får sockersug, problem med viktnedgång och humörsvängningar. Håll koll på detta och se om du reagerar.